Friday, January 08, 2010

Trust



Kecewa~ :(


'Datang' seorang kawan menceritakan sesuatu. Kemudiannya mengaku yg dia bersalah pada aku. Dia menceritakan sesuatu pada org lain. Cerita yg pernah aku minta dia berjanji yg cerita itu hanya utk dia. Just for you. Cerita yg aku kira peribadi walaupun pada dia tidak.

Pada aku, kenapa aku anggap cerita aku adalah peribadi adalah hak aku. Tak ada siapa berhak tentukan sejauh mana betapa rahsianya cerita aku. Mungkin pada dia tidak ada apa yg perlu dirahsiakan. Tapi aku lain berbeza. Aku tak sama macam dia.

And itu bukan perkara utama. Perkara utama adalah trust. TRUST... bila org dah percaya pada kita maka hargailah kepercayaan yg org lain berikan tadi. Trust is not something that you can buy at Carrefour.

Adakah kita tak kecewa kalau org lain buat perkara yg sama pada kita?

Mungkin dia kata, dia terlepas cakap. Tapi kenapa perlu cerita lanjut? Kalau terlepas, cover the story. Bukan susah. Susah sangat ke utk cover cerita yg telah kita janjikan utk rahsiakannya dari pengetahuan org lain? Well, kalau kita masih teruskan bercerita dan cerita. Maka... Aku tak anggap itu sebagai TER... Tidak ada istilah TER kalau kita masih lagi terus cerita sesuatu yg patut kita rahsiakan. Berbaloi ke kita buat camtuh dengan apa yg telah org lain berikan pada kita? Trust?

Sometimes... kita rasa lebih kecewa pada org yg kita trust bila perkara begini terjadi berbanding org yg kita benci dan dendam.


Dulu... aku seorang yg sangat pemarah. SANGAT... but... as time past by... aku berubah. Kalau ini berlaku suatu ketika dulu... Aku mesti melenting. But sekarang... Tak... apatah lagi pada seorang kawan. But, aku tetap kecewa. Disappointed... Really disappointed. But luckily... kau mengaku. I know, sooner or later, kalau kau tak beritahu aku pun... Aku akan tetap tahu. Masa itu, aku lebih kecewa. So thanks again. Aku appreciate pengakuan kau.

Ok la... aku taknak fikir lagi. And JANGAN TANYA. Tak kira siapa, aku ckp... jangan tanya apa yg berlaku arinih. It's better aku cooldown. Im not the best utk jadi lebih dari seorang kawan yg baik. But at least aku tahu... aku masih maafkan kau... tentang apa yg terjadi.

But please... Jangan buat aku rasa macam ini lagi... Or kau akan hilang segalanya...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...