Thursday, January 07, 2010

Malam yg mengerikan. Tingkat 14 Menara Maybank



Aku takde cete kat sesiapa lagi...

Malam tadi.... or pagi tadi... Aku gi opis. Dlm kol 2 tu naik la opis... Sblm ni pernah la stay sampai kol 1 lebe... SEORANG! Tapi kali ni lain. Coz aku datang kol 1 lebih. SEORANG...

So lepas naik ke opis. Bukak pintu... bukak lampu...

Aku buka PC...

TETIBA...

Aku terasa lain macam... terasa macam ada sesuatu yg mengerikan. Sesuatu yg mengetuk2. Macam memukul bilik cermin kaca. Yup... ddekat dengan meja aku, ada bilik miting. Bilik kaca. Kalau mlm, mmg agak mengerikan. And sebelahnya ada bilik store file yg juga dari kaca. Lagi mengerikan!

Bila aku dengar bunyi mengetuk2... aku biarkan. Tak lama... lepas tu terdengar macam suara bercakap.

Bulu roma meremang... Darah tetiba bergerak pantas. Damn!!!

Aku cuba pandang bilik kaca tadi. Kot2... ada mende bertenggek ke... or baju putih bergentayangan tengok aku ke... Mana la tahu kan. Kaki aku dah siap pun utk berlari... TAKDE!

Then... lebih menaikkan bulu roma...

Tetiba aku dengar... suara mendayu. Macam teresak... Macam menangis. Then dengar bunyi mendayu... Sial la... Ko nak kaco pun, tunggu la aku abis kerja... Ni lama lagi nih. Baru sampai. Takkan nak panggil guard... Dah la kol 2 baru...


Tapi aku kuatkan semangat. Cammon... Bzz you can do it... Hantu je... bukan ape pun... So aku bangun... Pandang bilik kaca. Kot2 ada badan hitam dalam tu... takde. Aku pandang arah lain. Takde pape gak. Takde bayang yg berlari ke apa macam yg aku alami kat 15th floor. Takde... then aku bergerak dari cubicle aku...

Gi kat meja nazri....


DEMMIT!!!!

Dia tak off PC rupanya... Pc dia pasang lagu... Cizzzzz... aku tertipu!

Hahahaha...



0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...