Thursday, December 24, 2009

From The InSide



All of sudden, satu perasaan terkeluar dari dalam hati. Mengatakan sesuatu yg tak kena akan berlaku, telah berlaku atau apa saja. Tapi ianya sangat tak mengujakan. Perasaan yg buat aku perlu tolak ajakkan RJ utk makan (belanja) di Bellamay. And end up makan seorang di Loyat di kedai Teppanyaki yg tak sedap, ada bangla bodoh dan service lembab nak mampus.

Perasaan kali ini jauh lebih 'intense' compare dengan last week.

Last week, tetiba saja aku terasa something tak kena telah berlaku. Semacam ada sesuatu yg tak kena. And tak lama lepas tu, baru aku tahu, rupanya seseorang yg aku kenal dah mungkir janji dengan aku. Mungkin dia anggap aku tak tahu, but that's okay. It's up to you nak bagitahu dan jujur pada aku atau tak.

But intuisi yg aku rasakan itu betul.

Now... what will happen? Adakah ianya ada kaitan dengan aku? Kaitan dengan org yg aku care? Atau apa? Adakah ada org yg akan buat silap? Aku buat silap? Atau perkara tak baik yg akan berlaku? So... in anycase, kalau kau rasa kau ada 'hubungan' ngan aku... And kau tahu yg kau akan buat mende yg tak baik. Either tak baik utk diri kau atau utk diri org lain. Then STOP IT! Kalau bukan pada masa yg sama, mungkin one day kau akan kena. And intuisi aku mengatakan ianya tak baik. So stop it while you can...

But kalau itu tiada kaitan dengan org lain. Cuma aku. Then this weekend aku akan lebih berhati2. Prepare for the worse.



......Actually, bukan minggu lepas saja. Sudah berkali macam ini. Dan banyak yg berlaku. Sama ada pada aku atau org yg aku care. But... sometimes aku just ignore dan tak bagitahu org lain.

Aku still boleh ingat, around 4 years 1 month and 4 days ago. Someone told me something beberapa hari lepas tu. Yg membuat aku rasa sangat tak seronok dengan apa yg aku dengar. Bukan aku tak setuju, bukan aku tak suka dengan tindakkannya. But... aku rasa sangat tak seronok. Rasa... Ntah... But, what can i do. Even kalau aku cakap pun, that person bukan dengar pun... And afterall, that person cakap... This is the one... Ok...

But then. Perasaan aku menjadi kenyataan nearly 4-5 bulan lepas tu. Nearly the same dengan apa yg aku rasa, apa yg aku dapat teka... But what can i do?

So now... Aku just ckp... Apa yg aku rasa... Kalau korang rasa ada something yg tak kena... just prepare la... Drive carefully.. Jgn minum arak. Jangan tekel awek org (nanti kene pukul pakwe dier). Jangan overshoot budget. Jangan kedekut nak derma dan etc etc...


Ok... now... pada kebiasaannya aku akan masuk gua. Dok dan relax seorang. Until aku tahu apa masalahnya or apa penyelesaiannya. And... pada kebiasaannya, somebody will get something. And yes, kalau aku antara org terkaya di Msia, i think.. someone will get at least Myvi for today... But since aku bukan org yg terkaya... mlm ni aku nak belikan something utk Irfan..


This is a good time to see someone happy becoz of you... Tak bermakna kita sedih dan susah hati tapi kita tak boleh buat org lain gembira... Kan???

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...