Tuesday, January 20, 2009

Tunggu


Perkara yg aku malas,

Aku perlu tunggu... Aku perlu tunggu... Aku perlu tunggu...

Aku malas menunggu... Menunggu memerlukan kekuatan dan kesabaran.

Itulah masalahnya, kerana kekuatan aku untuk bersabar tidak sekuat orang lain. Kalau aku penat menunggu, aku geram. Bila aku geram, mesti ada yg lari. Malasnya menunggu. Menunggu signal, menunggu situasi yg aku tak tahu.

Tapi kalau aku tak tunggu, nanti pergu pula. Tapi masalahnya, aku bukan ada masa sebebas orang lain utk menunggu. Aku bukan penjaga masa mahupun lines man yg memegang nombor untuk ditunjuk... "Masa dah tamat!"

Bila kita tunggu, kita perlu buat sesuatu. Ada kala sesuatu itu sesuai, ada kala sesuatu itu tak sesuai. Lihatlah keadaan, lihatlah situasi. Situasi yg menyesakkan pasti membuat aku lebih malas menunggu. Situasi yg nyaman juga belum tentu membuat aku lebih tahan menunggu.

Penat kan menunggu?


Tapi apa nak buat. Adakalanya, kita perlu tunggu juga untuk dapat sesuatu yg bernilai. Kalau tidak... Alamat tepuk dahi la jawabnya...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...