Wednesday, October 10, 2007

"Takde ambik gambar lagi ka?"


Ada sorang boss kecik kat unit lain nih tanya aku. "Apis, you sekarang takde ambik gambar lagi ka?". Hah? Ermm dari aritu dier tanya aku soalan yg sama. Rasanya dh dekat 4-5 kali la dier tanya aku soklan yg sama. Aku cakap ada... "You taknak model lain ka?" Aku kata... "Huhh?"

Hari ni dier tanya aku soklan yg sama.

"You takde ambik gambar lagi ka?". Aku pun jawab la jawapan yg sama. "Ada... Why?". Dier ckp. "You ambik la gambar lagi la. Kita org kasik you model. Alah you ambik la gambar...". Aku sengih je la... Then amoi kat sebelah dier (staff dier)... "Ya la apis you ambik la gambar. Kita org kasik you peluang. Model sudah ada."... Aku gelak je la. Aku tak paham ape maksud dia org nih.

Then suddenly... Boss nih ckp... "You malu aaa?" ngan pelat2 dier tuh... "Malu... errmm..." Then gelak. Disambung oleh staff dier... "We all nak rekemen you saja. Ni you ajak la dia ambik gambar. You see this arrow..." Dengan tangannya menunjukkan satu tempat. Aku pandang la arah arrow tu.. 'Uisskkkk".

Then boss cina tadi bersuara lagi. "I know you're a good guy. That's why i nak rekemen you. You jgn malu la... She's okay punya"... So dengan nada biasa aku menjawab. "It's okay. I bukan malu punya ***. Maybe next time la. Kasik la dier confirm dulu..." Aku gelak-gelak dan cuba blah dari tempat kejadian.

"Okay... jgn lupa aaaa nanti..." kata staffnya...


Uhhh... Ni macam aku gi agensi cari jodoh ke gi keje nih? Ape cete raya nih? Hahahaha...


**cete yg menghilangkan rasa lapar...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...