Thursday, October 11, 2007

SMSJ 95



Secara tak sengaja, aku terjumpe balik website aku yg pertama. Aku pun dah lupe website nih... Ye la masa tu kan glamer pasal tripod n geocities nih. Skarang ni, mana ada dengar dah. Kot ada org buat blog kat tripod lagi... Ermm... No komenlah. But then, kemalasan aku smpi sebelum bebudak ni smpi kat website tu. So lepas tu wujudlah yahoo group pulak. Senang skek. Tak payah aku nak pening kepala update.

Hahaha, bangga sebab inilah website pertama yg aku buat. Tak silap guna Ms Frontpage. Bodoh je lagi masa tuh. Upload pun tak pakai streamyx. Still guna modem yg 33.6kbps tu (not even smpi 56kbps).

Rasanyanya dh byk link yg tak okay lagi tuh. Lagipun, mende nih aku buat tahun 1998. Yg counter tu pun aku letak 1999. Huhh alahai... Masih ingat lagi masa tuh, aku still pakai AMD 350mhz. SDRAM 128. Harddisk 15gig. Utk buat editing and posting semua nih. Hehehehe... Banner kat atas tu aku hentam guna Photoshop 5. Rasanya Version 5 la, kalau tak 4. Ye la, dok umah takde saper nak ajo, hentam2 sendri. Tu yg aku dpt la...

Gegambar dlm website ni pun aku scan sendiri, paste susun semua. Dulu mana ada digital camera. Kalau ada digital camera, aku tak boleh carik makan masa kat asrama. Semua budaknak tgk je, tanak print. Kan?

Oh ya, dlm masa yg sama aku ada buat 2-3 website lagi. 1 tripod satu lagi geocities. Kalau tak silap la. Tapi tak ingat website ape. Ermm kene carik tu lepas raya nih. Tapi masalahnya ape mende yg aku tulis? ERmm... :p


Ok le, itu je update hari ini. Mood raya membuat aku malas berfikir. Rasa nak jenjalan je ptg nih.. Ohhh... Aku tak shopping raya lagi. Demm...

**Siapa kata aku baru belajar berblog 3-4 thn lepas nih? dari 1999, aku dah ada cerita sendri. :p

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...