Tuesday, December 26, 2006

She....

Will ni bukan will wasiat tu. Lama lagi kot aku perlu wat wasiat. But... Kalau tinggal sok lusa je, aku wasiatkan... Ermmm... Tolong la bayarkan hutang2 aku tu ek.


So, bertanyalah seorang kawan aku. Tak pasti la sama ada ni soklan bonus atau soklan cepumas. Maybe gak soklan ni ada kaitan dengan dia. But, soalan yg sama ni jugak pernah org tanya kat aku. Or, maybe soalan yg ada kaitan dengannya.

Kalaulah ex kau tu tak layan kau dengan baik. Adakah kau akan layan dier dengan baik?

Jawapan aku : YA!!!


Ntah, ramai yg tak setuju ngan apa yg aku jawap. Lantak korang la. Tak setuju pun bukan leh bagi aku duit seringgit pun. So, biarlah aku dengan jawapan aku, walaupun korang tak puashati.

Kenapa ye?

Well, though apa sekalipun yg berlaku. Apa sekali pun yg dah terjadi. Either way, kalau dier wat aku sakit ati, sama gak, sure aku ada wat dier sakit hati. So fair la. Lelagi kalau entry2 aku yg wat dier sakit hati. But, pernah ke entry aku tujukan khas utk dier utk buat dier sakit hati? Tak kan? Indirect adalah, but npt for her. For other people. Sama gak ngan dier. Maybe ada gak entry dier yg wat aku sakit hati. Fair right? Kalau ada pasal dier pun, aku tak maki dier. Cume aku fakkan org lain je. Takde le aku sekejam tu.

Well, well well... Aku kenal dier bukan sehari. Nak cakap kenal luar dalam takleh. Sbb, kalau aku kenal dier. Takde le dier jadi ex aku. Betul tak? So perkenalan yg buat aku akan kekal dengan jawapan aku tadi. Sama ada sekarang aku still baik atau tidak, itu perkara lain, but biarlah aku stick denganjawapan aku. Takde rugipun aku kalau aku taknak benci atau tanak balas apa yg telah terjadi.

Dan aku bukan sayang dier sehari. Tapi aku sayang dier berhari2. Lebih dari 1001 hari yg aku sayang dier. Aku dah sacrifice masa, tenaga, duit, ego dan apa saja utk dier. Takkan memende tu nak abis je. Yup, Maybe certain things tak boleh nak ubah. But, aku pernah kata. Aku akan sayang dier. So, tak salah kalau aku kata, tak membenci dier itu adalah salah satu dari rasa sayang aku sekarang. Sayang bukan bermaksud cinta saja kan? Org yg kata sayang/love itu hanya bermaksud cinta saja, aku rasa, org tu memang dangkal la pemikiran dier. Patut la asik bercinta je. Tapi satu hapah lain takleh pakai.

Yup, still, aku still sayang dier. But, tak macam dulu. Dulu, maybe, kalau dier sakit, dier sedih, dier marah or apa saja. Aku akan try (akan try) utk buat apa yg aku termampu. Walaupun sesetengahnya tak mencukupi, tapi aku akan cuba. But, sekarag dah lain. Siapa aku kan kalau nak memandai utk buat perkara yg sama. But... Kalau dier minta, tak salah utk aku bagi. Kenapa? Salah untuk tolong org yg pernah kita sayang? Kalau salah, buktikan pada aku yg aku salah.

Aku sebenarnya, still nak macam dulu2. Nak dengar cete, tolong, sayang, bantu, faham atau apa saja. Sama je. Just, kali ni takde le kisah cinta ke apa ke. Jgn risau. Dier pun tak perlu risau. Aku takkan jatuh atau larut sekali lagi. Lagipun, aku masih ingat, macam mana dier kasik aku lagu COOL-Gwen Stefani. Well, kalau dier kasik aku lagu tu, then aku akan ikut. Aku akan gembira bile dier happy. Aku akan tolong kalau dier susah. Aku akan wat apa yg aku rasa aku mampu utk tgk dier happy. Past is past, but future is different. Kalau kita nak sesuatu keburukkan utk masa depan. Memang confirm dpt punya!

Aku tak byk tahu pasal dier. Adalah sikit2. Dari org tu, dari org ni. Apa keadaannya. Well, tak salah kalau aku cakap, kalau dier sedih, aku still lagi rasa sedih utk dier. Walaupun bukan macam dulu, but still... Kalau dier marah... Ermmm... Lagila aku marah. Tu yg kuar, fak fak fak... (ouhh cete dier ke? Takde lah). Aku marah, bile org yg pernah dier sayang (bukan aku) tak buat lebih baik dari aku. At least tak cuba lebih dari aku.

Then ada org tanya lagi. Kenapa mesti benci ex dier je. Kenapa tak salahkan dier sekali. Why? Reason kenapa aku taknak salahkan dier, dah aku terangkan kat atas. Reason kenapa aku benci ex dier... Sikit dah aku terangkan. Ada cete, yg aku rasa, kenapa aku benci sgt tu, aku dah cete. CEte lain...

Aku.... sgt2 marah, bile aku tahu yg dier org break ke ape kejadah ke. Sgt marah. Tak kisah la, sape salah or apa yg berlaku. Aku tanak tahu detail. Unless ada org yg nak cete. Nak mencarik cerita, jaga tepi kain dier. Tanakla. Cukup dulu aku lipat baju dier.

Well, yg aku tak puas hati kat org tu... Sbb, ntah, aku tak rasa yg dier berusaha bersungguh utk buat ex aku happy. Ex aku happy, but tak sama ngan apa yg aku harappan budak bedul ni wat kat ex aku. Sgt tak cukup.. Bot my standard! Well, jodoh memanglah lain cerita. Sekurang2nya, cubalah utk wat dier happy. Kenapa aku boleh dier tak boleh. Lagipun, aku rasa, budak ni lagi hensem, romantik, baik, lawak, bergaya, gentleman or apa saja dari aku. Aku ni sapa jelah. But, kalau aku boleh cuba utk sayang dier, kenapa budak ni takleh. Ye, aku tahu yg manusia lenlain. But, takleh ke cuba utk ubah kelainan tu utk org yg kita sayang? Or utk org yg sayang kita?

Humm... Aku sebenarnya, takde le benci mana kat budak tu. Benci sikit2 la. Infact, aku still boleh panggil dier kawan aku. Yup... kawan. Kawan yg aku borak2, yg aku boleh kutuk2. Yg aku tahu itu ini. Yg... Ermm... though tak byk aku tahu pasal dier. But cukup la kalau aku kata... Aku pernah berkawan. Opsss... tak salah gak, kan, kalau aku kata... Dier jugak la kawan yg aku rasa pernah rapat, but pernah gak aku terasa, dier rampas ex aku dari aku. Welll... org kata ex aku lari dari aku. But... aku rasa lain. Ehh sukati aku la kan. Penerangannya dah byk kali aku kasik hint. Humm... Tu kawan aku...

Aku tak benci budak ni. Takkan nak benci kawan aku. Aku just benci, geram, marah, sakit hati dengan perangainya. Yup... perangai or apa je lah yg ada dlm diri dier. Dier aku tak benci. What for benci kawan aku kan? Kalau korang letakkan dier depan aku, aku still boleh borak. Tapi, bab ex aku... Kalau dier gelakkan ex aku @ ex dier... Memang nak kene cepuk kat situ gak la... Kalau tak lebam bijik mata, tak sah. Aku benci perangai dier. Yg kata org lain poyo. Yg kononnya baik depan awek. Yg tak tahu nak hargai aweknya. Yg boleh tukar awek macam tukar spender busuk. Yg... Ntah... bencilah aku ngan bab tu. But dier aku tak benci! Pelik kan ngan cete aku. Takpe... jgn pelik... Aku memang camtu. Aku tak benci org. Aku just benci perangai. Sama gak ngan org lain. But, terpulang la sama ada org lain nak benci aku sekali. Pedulik ape.

Aku tak benci ex aku. Aku tak marah ex aku. Tak dendam ex aku. Whatever damdumdamdum lah... Kalau aku ada perasaan yg tak baik tu pun, it's just utk perangai atau apa saja yg ada dalam dirinya. Sebab tu, aku tanpa rasa bersalah utk kutuk or ckp apa saja dlm blog aku. Kalau ada. Aku rasa dier tak betul Aku akan ckp. Aku tak benci dier. TAkkan... takkan sesekali ada perasaan tu. Aku just beri pendapat aku pasal apa yg aku tak puashati. Well, same as her right?

So... kesimpulan yg aku dah makin simpulkan... Aku still sayang ex aku macam dulu. Sayang... tapi bukan cinta. Biarlah apa org nak kata... Aku akan tetap anggap dier macam kawan aku sendiri. Except kalau dier nak benci aku la. Nak wat camne. Yup..... Aku dan dier dah tak evolve bersama. Tapi, aku masih berharap, yg dier akan sentiasa evolve dalam keadaan yg boleh buat dier happy sepanjang hayatnya. Cukup kan?


Final question.

Apa kau akan buat kalau kau tahu, ex kau sekarang ni makin cantik, makin seksi lebih dari yg kau kenal dier?


Aku tak buat ape2... Itu hak dier. Kebebasan dier. Aku hormat. Kalau dier makin cantik. Baguslah. Aku pun suka. Selagi dier happy, aku suka. Watpe aku tak suka lak. Menyesal? Tak... Kenapa nak menyesal kalau org yg pernah kita happy tu happy dengan dirinya? Jealous? Kenapa nak jealous kalau aku takde ape dgn dier.

Cuma...... Aku harap dier tak tersinggung kalau aku ada tegur dier openly. Ouhh ya, kalau boleh, ingatlah pesan aku dulu.
*Jgn hisap dadah
*Jgn minum arak
*Jgn pergi disko
*Jgn jadi minah rempit...
Lain? Lupe...

Yg penting dier happy kan?


Bye...



She - Greenday...

She...
She screams in silence
a Sullen riot penitraiting through her mind
Waiting for a sign
To smash the silence with a brick of self-control

Are you locked up in a world
Thats been planned out for you
Are you feeling like a social tool without a use

Scream at me until my ears bleed
I'm taking heed just for you


She...
She's figured out
All her doubts were someone else's point of view
Wa-king up this time
To smash the silence with a brick of self-control

Are you locked up in a world
Thats been planned out for you
Are you feeling like a social tool without a use

Scream at me until my ears bleed
I'm taking heed just for you

YAHHHHHHHHHH!!!

Are you locked up in a world
Thats been planned out for you
Are you feeling like a social tool without a use

Scream at me until my ears bleed
I'm taking heed just for you

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...