Monday, January 11, 2010

Sampai Hati



Tak sampai hati...

Aku ada byk cerita nak cerita. Banyak cerita nak cakap. Banyak teguran nak buat. Banyak nasihat nak diberikan. But...

Aku tak sampai hati.

Aku tak tahu kenapa aku tak sampai hati. Maybe, sebab kalau aku cakap disini, aku takut kalau ayat aku tu menyakitkan hati org yg membaca. Atau maybe org yg 'ditujukan' kepadanya. Kalau dulu, 2003, masa aku mula berblog, aku tak memilih ayat dan cerita sangat. Tapi sekarang lain. Kalau dulu, banyak ayat yg boleh buat orang 'sedih' atau 'marah'. But sekarang, kurang.

Tak sampai hati.


Walapun salah satu cita-cita aku tahun ini adalah utk lebih 'terbuka'. Tapi aku rasa, perubahan tadi yg buat aku lebih bersabar, kurang angin dan tak banyak bebel.

But...

Bila aku tak sampai hati nak cakap, nak sampaikan, nak katakan, nak tegur, nak nasihat dan sebagainya... Banyak perkara yg aku nak org lain 'lakukan' tak kesampaian. Org buat silap aku tak tegur. Org tak sedar aku tak nasihat. Org hampir silap aku tak sedarkan. Payah... Sampaikan, ada masa... Aku tahu... Itu salah... Atau mungkin akan berlaku kesilapan... Tapi aku taknak taip kat sini. Sebab aku tak sampai hati.

Ermm....
Org kata, sayangkan anak tangan2 kan... sayangkan isteri, tinggal2 kan. So... aku cubalah utk tegur. But beware... aku tegur tak berlapis. Siapa kena.... carik air cepat... But aku cakap bukan main sebat... Org yg berfikiran terbuka, dapat apa yg aku nak sampaikan, mana yg tidak... Makan habuk, jadi marah. And this one... is not my problem.

So apa yg kita nak start? Ok... kita mulakan dengan cerita yg aku dah hutang lama...

See ya 2moro... taking care...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...