Wednesday, December 02, 2009

Selamat Pengantin errrr....

Hahaha... Last week, ada seorang kawan baik aku... Beriya-iya cari aku. Nak merajuk la ape la sebab aku tak nak dengar cete dier.


Aku ingatkan dier nak cete kisah perang ke, kisah nak belanja aku makan mekdi ke, ciken cop ke... Tak pun maybe sebab nak cete masalah percintaannya ke... Sekali... Dier excited nak cerita dier nak kawin.... Laaa... itu je ke? Sampai nak merajuk2 aku taknak dengar apehal? Hahaha...


Ye lah, ye lah... Aku dengar la cete dier. Tengok gambar preparation dier semua. Gambar ring, gambar kain, gambar itu dan ini.


Excited sangat! Siap dah ada tarikh... Well... Disebabkan tarikh tu lama lagi, then, aku letak tajuk kat atas tu... "Selamat Pengantin errrr..."


Tapi aku dikhabarkan. Stakat ni cuma aku sorang yg tahu detail pasal tu. DETAIL! Ye la, except family dia org. Kot aku lagi tahu dari family dia org, mau aku kene ketuk nanti. Melangkah bendul namanya. And maybe ada la sorang lagi kawan dia yg tahu. Just tahu gitu2. But aku rasa, dia patut bagitahu 2-3 org lagi. Utk kebaikkan dia dan org lain. Hahaha...


So... Barang dah beli... TArikh dah ada... Kawinnya lama lagi. :p ... But aku nak request nih... Aku nak card special! Special gile... Siap ada flying kiss dari dedua pengantin (pengantin lelaki pakai gincu lain pls). Siap ada voucher Ikea ngan Jusco lagi. Kalau tak... aku taknak gi kampung kau! Next time aku pulak yg merajuk!




Hmm..... Ape lagi aku nak cete pasal dia ni nak kawin?


Hahhh... since dier nak kawin. Meh aku kasik tips2 sebelum kawin (Jgn ingat org belum kawin tak tahu okay)


1. Ada pempuan kata, sblm kawin dier takut. Tapi lepas kawin.. (nyesal aku tak kawin lagi)... Tapi aku kata... Jgn smpi hari2 ckp kunci kereta hilang. Kene ketuk ngan boss kau nanti! Relax and enjoy! Waakakaka...
2. Laki kamu suka adventure? Hahaha... Banyak2 la bertanya kawan2 yg suka 'adventure'. Statik je tak bess! Betul... Kau jangan gelak lak baca ayat ni. 
3. Lelaki dengan pempuan tak sama. So... aku paham la kan. AWal2 kawin nanti memang la bess. Tapi dah lama, menyampah ada la. So... Ingat... perbezaan kau ngan laki kau nanti tu akan tetap ada. So CELEBRATE perbezaan tu dengan sesuatu yg baik. Jgn sebab tak sama, nanti kau asik nak bergaduh je. Aku ketuk kepala kau nanti!
4. Belajar masak lagi. Stakat spaghetti ngan nasi goreng. Aku pu tahu. Try la wat ikan pari grill portugis ke. Ciken cop ke ape ke. Kalau laki ko suka makan la. Kalau tak, masakkan je megi. Bukan dia ada masa nak makan bess2 pun. :p
5. Jangan mudah jeles dan jangan pulak terlalu nak menjeleskan. Time couple lain, time kawin lain.
6. Dah jadi mak nanti (kot bunting pelamin), jangan lupe jadi isteri. Ada org, bila dah jadi mak... DAh ada kesayangan lain. Laki dier dah terbiar. Kalau itu yg kau buat, jangan marah, kalau laki kau tak layan kau as isteri.
7. Jangan marah, jangan geram selalu kat lelaki.  Lelaki kengkadang memang camtuh. Just fikir something yg baik, dan cari jalan utk dpt kebaikkan kalau yg datang itu dugaan.
8. Jangan kongkong, jangan marah. But gunakan cara yg 'special' utk buat laki kau ikut ckp kau. Laki2 ni, makin di marah, makin di kongkong... Makin melawan.
9. Aku tahu, kau tak romantik. Bakal laki kau tak sure la. So... try2 la jadi romantik skit. Takyah la ko nk cete ko gelak semacam la, malu la, tak tahu la... ape la... Jgn kasik alasan. Romantik... Start from now on... Try makan bersuap! That's for start...
10....... Jadi isteri yg jujur, baik, tak menipu, setia, bertimbangrasa, menyokong dan isteri yg mithali... ISTERI... aku tak cakap anak atau ibu...




Ok... org nak kawin oii... Aku tak tahu le kau baca ke tak blog aku. Kalau kau baca... Selamat BAKAL pengantin baru...Ada kad nanti. Bg awal2. Jgn soh aku tuliskan kad kau dah le.... hehehe...


Ps - tanya mak kau, kalau aku nak join makan berdamai boleh. Nak rasa udang besar yg sedap!
Old town lagi?

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...