Wednesday, October 28, 2009

Mimpi Pelik Aku



Aku jarang bermimpi. Tapi kalau mimpi, aku mimpi yg pelik. Tolong terjemahkan mimpi aku.


Aku di sebuah bangunan.

Aku dapat tahu ada kes kecurian. Yang dilakukan oleh seseorang dari dalam. Aku kenal orang itu. Kononnya lelaki tadi mencuri barangan dalam safebox.

Aku kejar lelaki tadi dari 'banking hall'. Turun ke basement. Dalam perjalanan ke bawah banyak safebox. But then aku ternampak satu bilik yg dipenuhi safebox. Aku terus masuk. Terus menuju ke satu safebox yg lain dari lain. Safebox tadi tak dikunci seperti biasa. Tak macam dalam TV. Dia dikunci macam mailbox. Hanya menggunakan mangga kecil. Dan lebih pelik, safebox tadi tak mangganya tak berketap. Boleh dibuka.

Aku buka mangganya. Keluarkan dari pengunci. Kemudian aku berdiri buat beberapa minit. DAn aku pasang semula. Kunci dengan baik.

Aku teruskan berlari. Mengejar lelaki pencuri tadi. Dalam larian aku. Aku terfikir. Dalam bilik yg aku masuk tadi ada camera tak? Apa akan jadi? Security akan nampak? Polis akan siasat? Ahhh pedulikan. Kalau aku kena, aku tak kena banyak. Mungkin dipenjara. Tapi aku tak kisah. Lagipun, aku tak buka safebox tadi.

Aku terus berlari mengejar. Tapi pencuri tadi telah pergi. Tapi aku perasan ada 2-3 org turut sama berlari. Aku tunggu dibalik tangga. Kemudian aku sergah orang2 tadi. Yang juga aku kenal. Mereka tak berkata apa2. Tapi memberikan aku 1 kertas. Dengan gambar2 dan bulatan di muka seseorang. Yg aku kenal.

"Bagi pada polis!". Mereka terus berlari...

Aku tengok pada gambar. Lalu aku terfikir... Dan berfikir... "Kau curi duit orang dan berlari. Apa nak jadi dengan anak dan isteri kau? Kau tinggalkan mereka macam tu? Kalau kau balik rumah, polis akan cari kau. Polis akan siasat isteri kau. Kau tak rasa bersalah?"


Lepas tu aku terjaga. Jam pukul 5 pagi... Huhh....

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...