Thursday, September 10, 2009

I'm sorry...


Org kata... Orang kata la kan... Ni yg aku nak tanya betul ke tak...

Perempuan suka kalau lelaki ni cakap "Sorry ye..." bila dia buat silap.. But... kalau hari-hari dier cakap sorry. Setiap saat cakap sorry. Silap sikit sorry, itu sorry, ini sorry.. Perempuan sakit hati kalau lelaki banyak sangat sprrynya...

"Sorry ye"
"Sorry sayang"
"Maafkan kite"
"I janji taknak buat lagi. Sorry tau"
"Jgn la marah saya, saya minta maaf"


Tu, orang lain kata tau! Aku tak tahu sebab aku lelaki. Maka, persepsi perempuan tu berbeza. Tapi, kalau lelaki asik sorry je, aku nak je lempang2.

Bila aku fikir-fikir balik. Betul gak... Banyak minta maaf nih boleh jadi 2 maksud. Satu, dia buat salah setiap masa kat perempuan tu. Satu lagi... lelaki tu rendah maruahnya. Tu kata org tu la. Katanya, memang bagus minta maaf, tapi kalau asik minta maaf. Rendah la maruah. Rendah maruah tu asyik merendah diri dan takde ego. Lelaki takde Ego... bukan lelaki 'sejati'. Sebab dia selalu mengalah dalam semua benda. Lelaki selalu mengalah... Ramai perempuan taknak...

So... aku nak tanya... WAHAI PEREMPUAN... Betul ke perempuan tak suka kalau lelaki banyak cakap sorry... Jawab sikit, bole?

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...