Wednesday, September 09, 2009

Hari Ini & Esok... 999 dan 666....


Hari ni, 9.9.9... Bermula dengan baik, tapi ada hickup tengahari ni. Tak tahu kenapa.
Esok, 100909... Ramai org 'beraya'. Sebab bonus masuk. Tak kisah la sebulan gaji or 2 bulan gaji or 5 bulan gaji. 99.9% akan dapat lebih banyak dari duit yg aku ada sekarang. So tak perlu ada perasaan tak bess walaupun dapat sikit. Rezeki jgn ditolak.  At least, lepas la beli baju raya or belanja raya, tukar duit raya etc... Tu pasal ada yg dah ke sogo tengahari ni utk belanja raya!!! Huhh....


Tengahari ni...
Tetiba mood aku hilang. Tak tahu kenapa.

Ajak budak kecik depan aku ni gi CM. Nak beli kad raya kononnya. Huh!! CM tak jual kad raya!  Gile aaahhh... Tak pernah2 dlm sejarah nih, CM tak jual kad raya. Kotaraya takde. Ermm.. memang tak nampak la org jual kat raya... Muskil. Kedai jual setem ada, kad raya takde. So nak tampak setem kat mana? Dahi posmen tuh? So kepenatan, tanpa hasil, membuat aku lagi takde mood. Serba tak kena. "Ape la abg ni... Baru jalan sikit dah penat". Bukan penat... takde mood... "Mengong...".

Nak kata badmood sebab sok semua org dpt bonus tapi aku tak dapat. Tak gak! Sebab aku tak kisah pun. Duit org, rezeki org. Org happy, aku happy. Tapi aku happy gile pun belum tentu aku dpt pape. And kalau aku sedih pun, belum tentu org nak bagi aku sebulan bonus. Kan? So takde kene mengena ngan bonus...


Teringatkan sesuatu..
Selalu, kalau aku rasa badmood. Rasa tak seronok or etc. Aku suka shopping. Bukan beli barang utk aku. Tapi utk org lain. Gift, surprise, sweet little things, foods etc... Sbb, org kata, memberi tu boleh buat kita happy.

Last two week... Masa aku tu aku tak sure apasal. Tapi mood aku tak ok sgt aritu. Then aku fikir. Aku nak beli something. So... That evening. Masa buka or lepas berbuka. Aku belikan orang lain MP3 player... (tapi kengkadang aku pinjam gak la Hehehe...) Serius! Aku beli untuk perkara yg takde event, takde bday, takde ape... Org beli sebab bday, anniversary, say i love you, etc... Tapi aku beli, sebab aku rasa aku bad mood.

Alah murah je... Gi la sony wings tu... Tgk video mp3 player yg 4gig. Sib baik kan aku ni bukan jutawan mahupun billionaire. Kalau tak. Tiap kali bad mood, ada org dapat kete. Susah kau!

Aku pernah gak belikan orang lain something dulu2. Sebab yg sama... Time mood aku tak baik and aku nak memberi. And lucky, masa aku bad mood tu aku ada byk duit. Bday mak n ayah yg jatuh selepas beberapa hari aku badmood, sure dier org dpt surprise yg lagi baik ... Tu mak ayah, org lain ada gak. Aku pernah belikan perfume 2-3 kali, bunga sekali, buku ntah brape kali, makan mahal berpuluh kali etc etc... Semua sebab aku rasa tak bess. And rasa nak belikan org lain something.

Ada org heran. Tapi... pada aku, lebih baik aku jadi camni bila moody. Tapi aku marah org. Right?



So...
Hari ni nak gi mana? Beli ape? Kerja gile ape nak buat? Tadi nak cari kad raya. Tak ada. So... Aku ingat petang ni nak gi gunting rambut. Rambut dah panjang gile dah... And aku nak buka. Seorang! Harap maklum. Tahun ni, brape kali nak buka sengsorang, asik tak berjaya je... Ok le... harap2 petang dah ok... daaa

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...