Friday, July 17, 2009

Push Me Around


Aku dapat satu sms. Dari someone yg aku sangat kenal dan sangat mengenali aku. Seperti biasa topiknya... 'well you know what...'

Memula aku tergelak2 dengan bahasa sms tadi. Macam ala zaman dulu-dulu. And aku pada awalnya juga semacam gembira juga dengan 'sokongan' yg diberikan dalam sms tersebut...

BUT!

Cerah belum tentu tidak hujan...Duduk, dikelilingi orang ramai. Melihat ayat dan mendengar khutbahan orang lain. Aku terfikir. Dan aku terfikir. Apa yg aku mahu?

AKU TAK SUKA PERASAAN DIPAKSA!

Mungkin sms tu bukanlah dinamakan paksaan. Mungkin gesaan atau ajakan atau apa saja ayat sekalipun yg mahu diberikan. Tapi selagi aku rasa aku di'push' orang lain untuk buat something yg aku belum decide. Then, kesannya mungkin lebih menyebabkan aku lebih berundur. One step back.

One might said, kenapa certain org senang buat aku berubah dan buat aku ambil keputusan dengan cepat. Berbanding dengan org lain yg tak mampu nak ubah aku biar apa pun cara yg mereka cuba. Ini jawapan aku.... Org yg biasanya dapat mengubah aku tahu untuk buat aku tak terasa di paksa bila mahu tujuan mereka sampai.. Tak terasa di push. I'm willing... Tapi mereka yg memaksa, yg menyuruh atau memberi pandangan yg buat aku rasa aku disuruh... Then... Aku akan berhenti. Well... At least berhenti lebih baik dari berundur mahupun melarikan diri.

Jangan buat aku rasa dipaksa. I hate it! Dan... ia sebenarnya ia lebih menjauhkan diri aku dari apa yg orang lain minta.

So now... take note... Aku tak suka rasa dipaksa, disuruh, diminta2 ataupun di segala perasaan yg berkaitan. You see... Aku akan lihat  dari perkataan dan dengar dari penglihatan. Sama ada apa yg mahu disampaikan pada aku adalah salah satu cara utk buat aku rasa terpaksa atau tidak.

Walaupun tujuannya sama, gunakanlah cara yg berlainan. Please...


Kalau org yg aku hormat pun aku tak suka mereka paksa aku. Apatah lagi mereka yg cuma kenal aku pada nama dan siapa. Please... Aku risau kalau orang tak nampak kesannya pada aku one day... So please...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...