Friday, August 08, 2008

Will you die for...?

Aku teringat kisah 9 tahun lepas. Bila aku kuar dengan kawan2 aku (perempuan) yg sebelum ni tak pernah keluar malam merdeka. Tengok bagaimana malam merdeka disekitar jalan bukit bintang.

Tiba di sekitar kawasan depan HardRock. Ada sekumpulan remaja sedang berjalan kaki. 110% aku sahkan melayu.

Tapi... Gaya...

Dengan berambut pacak. Tangan berpaku-paku. Dan memakai T-shirt Union Jack.

On d Spot aku marah. Dan aku sedih. Marah sebab mak bapak dia org tak kisah. Dan sedih sebab dia org ni tak tahu ape yg dia org buat. Kalau anak aku... "Penat-penat aku projek ngan mak kau, dapat anak kurang ajar. Menyesal aku suruh mak kau keluarkan kau!!!"


So soalan aku... Maybe Tag? 23 hari sebelum merdeka ni.

Soalan aku...
1. Adakah kau sayangkan Malaysia?
2. Kalau anak kau dijadikan mempunyai perangai macam itu apa yg kau akan buat?
3. Sanggupkah kau mati untuk mempertahankan negara kau?

Jawapan aku...
1. Sentiasa. Tak pernah pudar.
2. Aku tampar. Marah. Hantar ke kampung yg paling mundur. Biar dia belajar betapa susah orang zaman dulu. Bagi makan ubi kayu 6 hari seminggu.
3. Split-second.... YES.

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...