Friday, August 08, 2008

Hari-hari 50 ringgit

Aku bukak dompet.

Selalunya aku tengok takde duit dalam tu, aku seluk kocek. Mesti ada. Kali ini dlm kocek aku tak byk lagi duit. Dompet terasa kempis. Hanya ada card, card, card, name card, and sampah sarap. Selak satu bahagian....

Aik... Macam mana ada duit Rm 50 terselit? Berlipat 2. Nipis. So memang tak perasan. Aku tak keluar duit lagi. Even kalau aku dah kuarkan duit dari ATM. Aku tak lipat duit tu. Muskil...

Takpelah. Dah ada 50 nak buat macam mana. Takkan aku nak campak kot? Lepas makan minyak semua.

Tu satu cerita.

Semalam. Aku selak2... Aik... ada 50? Bagus gak. Time nak bayar makan yg ngam2 nih ada duit 50 nih. Aku bayar je la. Aku tak tahu saper punya. Sbb... Aku jarang lipat duit.

Aku pasti. Duit 50 hari ini bukan 50 hari semalam. Aku pasti. Sebab semalam buruk dan hari ini lebih baru.


Ermm... Ada toyol ke berkhidmat utk aku setiap hari? Bagus gak!

Hahaha... Aku harap... Rm 50 nih akan datang setiap hari smpi aku tua lah... :p

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...