Wednesday, August 20, 2008

Politik : Kami... Tak makan Rasuah




Mereka kata...

Si Pak Songkok... " Kita parti yg berkhidmat utk rakyat. Lagipun org Islam tak makan rasuah. Haram! Kami menyokong negeri penubuhan negeri Islam walaupun banyak pembantu saya yg bukan-bukan Islam. Rasa saya, mereka bersetuju dengan cara Islam dan Melayu di negeri ini"

Si Kolop... "Kita org takda makan rasuah. Kita org makan babi. Sebab itu kita mahu bikin kandang babi besar dekat selangor sana. Tengok. Kita parti ikhlas punya orang. Tak pecaya ka? Kalau tidak, takkan itu mamat sudah jadi ketua kita olang? Lagi satu aaa... Ini punya ceta aaa, mesti itu org buat fitnah punya. Itu parti manyak jahat. Kita punya parti. Baaaaekkkk punnnyyyyaaa."

Si Tarbus... "Tara, tara, tara... Ini kerajaan ada bersih juga. Mana ada itu belakang tarok punya orang? Tara, tara, tara... Kita berkhidmat itu untuk rakyat. Bukan untuk nama. You kasi tengok la. Apa kita mau tipu. Itu bijih pun sudah tara lagi. Apa kita mau curi? Nama juga banyak mahal, tapi Cheittt.. habuk pun sini tara..."


Over... Wyda tolong jawap bagi pihak blog nih. Kita disini tak byk tahu. Mungkin org sana lebih banyak tahu pasal skandal terbaru... Ceritakan... Ape perasaan anda setelah bekerja dibawah kerajaan rakyat yg baru ini? Happy? Or kibut?


Ps - Kalau dah nama politik. Mestilah... Org lain salah dulu. Kita... tak pernah salah...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...