Friday, August 22, 2008

Hari ini hari jumaat

Secara ikhlas la...

Bukanlah aku taknak buat kerja dengan baik. Bukanlah aku tak mampu nak buat yg terbaik. Malahan bukan juga aku taknak ikut cakap bos untuk hasilkan yg terbaik. Tapi aku ada alasan kenapa aku taknak jadi pekerja yg terbaik.

Mungkin boss dan org lain kata aku ni memang pemalas dan tak mahu berhijrah ke tempat yg lebih baik. Malas juga utk berusaha jadikan Maybank ini company terbaik.

Bukan malas alasan aku. Aku ada alasan yg lebih kukuh. Begitu juga dengan kawan-kawan aku. Skot, Radi, Edi, Amir, Arip, Qisti, Bean, Sarah dan ramai lagi.

Kami bukan tak mahu yg terbaik. Mahupun kelihatan terlalu baik. Bukanlah kita org tak mahu naik gaji dan naik pangkat seperti abg-abg yg lain. Yg terkejar pangkat... Bukan. Bukan itu semua. Siapa tidak mahu naik gaji banyak? Siapa tidak mahu naik gred dan pangkat yg menjanjikan kenaikkan gaji? Siapa tak mahu...

Cuma kami tak mahu terjadinya peristiwa seperti ini... Itu lah sebab kenapa kami buat kerja dengan senang hati. Ada paham ka Boss?

Align Center
Oleh itu kengkawan. Tak kira la programmer (mcm Tz) or sesiapa saja. Marilah kita buat kerja setakat yg mampu. Kerja rajin-rajin pun. Nanti pressure bunuh diri. Tak baik... Masuk neraka.

So ini hari jumaat. Kita rileks. Buat ibadat. Esok cuti rilekkan kepala otak. Minggu depan kita buat kerja lagi ye boss??? Kita janji...

2 comments:

mediocre sadist said...

ayat gila tak ikhlas nak kejer ari jumaat :P

jangan awak seret saya ke propaganda taknak wat keejr ni..jangan!! hahahaah

bzz said...

Itu cadangan je...

Kalau tak... kita boleh cari keratan paper yg lain. Ada org kata... tekan kebod bebanyak nih boleh menyebabkan sakit tulang belakang?

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...