Friday, July 11, 2008

Mata Bengkak

Arinih aku MC. Setengah hari.

Bengkak mata... Tapi bukan macam ini...



Aku bengkak lain. Bengkak merah. Kalau macam di atas. Abg sani kata... Tak mungkin org mata kena tumbuk mata jadi lebam macam tu. Kenapa Abg sani kata macam tu? Sebab kaki rentap tahun 80an. Zaman Gila-gila remaja. So tahulah ceritanya. Tapi katanya... tak pernah dia nampak mata mata org akan selebam tu kena tumbuk.. Gaduh teruk lagi.

Lebam ya lebam. Tapi bukan hitam. "Kecuali kau tonyoh mata kau ngan penumbuk atau benda lain masa dlm penjara, barulah jadi hitam macam tu. Tak percaya, meh aku tumbuk kau". Tu kata abg sani yg satu ketika dulu penyokong anwar dan anti mahathir. Betul ke tak... tak tahulah. Tapi ada logiknya.

Tapi tak tahulah... Apa kata Dr? Pernah nampak org kena tumbuk? Hasilnya? Mungkin juga... Dia telah menyebabkan kemarahan KPN sampai menumbuk berkali2... Kalau org menumbuk berkali2 smpi hilang kawalan.... Apakah yg berlaku.?? provokasi melampau?



.....Ok... sambung pasal MC.

Aku MC sebab mungkin alergic. Tak tahu le salah makan ke ape. Tapi kol 9 masa breakfast tu ok je. 930 tu masa start gatal. Kol 10 dah out... Kejap gile... Memang lebam, merah. Tapi aku tak angkat tangan tanda reformasi. Tak... Aku angkat tangan sebab nak gi klinik...

"You sakit mata ke? You selalu kena kan?" Dr tanya. Aku ckp la ya. Dier tanya itu ini...

"You nak MC?"

"Kalau Dr kasik saya ambik, kalau tak saya duduk opis saja"

"Ok, i give you one day. Macam mana nak buat kerja. Mata itu macam?"

So... balik opis sambung miting. Then balik rumah dan mengedit gambar kawin nan. Skang kelaparan sebab aku tak makan lagi. Iskkk...

Ok le... sekian berita tak langsung dari rumah aku... Terima kasih...



Jgn lebam bijik mata sebab kene tonyoh. MC tak dpt. Org kutuk2... Sakit mata betul takpe...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...