Wednesday, February 27, 2008

Handling Customer Complaints


Yup

Aku gi course kat Bangi. Dengar nama course dier je, aku dah terbayangkan... Mesti tgk or berlakon menjawab call. Then ada customer hentak2 meja. Ada customer bengang. Kita buat bodoh. Belajar senyum...

Tak... takde semua tu... Yg ada... aku belajar dengar, minum, dengar, buat keje sket, makan lunch, menguap, ngantuk, minum petang dan balik awal...

Hahahah...

Ada memende yg aku belajar, Analysis the customer, Fishbone diagram, 5 WHY's, cause n effect, type of waste, cost of quality, synthesis, visioning, error proofing, choice, monitoring & feedback dan handling customer complain.... Aku hairan. Ape yg aku belajar nih. Last day (smlm), aku bangkang. Sama gak ngan boss2 yg lain. Kita org ni pilot student la. Kalau kita org kata tak sesuai, org2 lain tak jumpe le course ni. So dlm bangkangan kita org tu. Kita org kata, course ni bagus, sbb byk belajar. Walaupun kengkadang tu jarang guna but ok le. cuma nama tu. Kasik la nama lain...

Last2, kita org pulih - Soul Searching - Handling Customer Complain. Macam takde kene mengena, but itu semua marketing je. Just nak kasik org berminat nak gi course ni...

So... Akibat course 2 hari. Aku balik sini dan terperanjat. Sebab ada dekat 1000++ RSS reader yg aku tertinggal. Wow!

Sekian...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...