Friday, November 30, 2007

Pump n Go!

Touch n Go tahu? Bukan yg alat kat toll tu... Tak ni mat rempit kata... "You touch touch bohsia tu. Then you go lah..."

Ok, kalau ingat lagi cerita aku pasal paku minggu lepas. Smlm jadi pump n go pulak.

Balik la dari Midvalley. Lepas tukar lampu yg senget. And gunting rambut dah ala2 Daniel Craig (nk buat blonde la). Aku pun balik. Gerakkan je motor aku rasa lain macam. Ehh apehal... Tgk cam ok. Skali tak ok...

Ahh aku tak kire, aku nak balik. Aku redah je parking bawah midvalley. Memula ok. Tapi, bila aku berhenti je, aku trus kurang. Tapi, alang2 dah pancit, ko redahkan je la. Nak buat camne lagi. So aku redah smpi Mobil seberang Midvalley tu.

Isi la angin. Aikk apsal tak gerak? Rupanya aku lupa nak tekan button 'flat tyre' kat pump tu. Patut tak masuk. Opss... Before that... Aku abis pump, aku dgr angin. Pegang la tmpt masuk angin. Takde pun... Cek cek... laa... tayar aku ke yg bocor. Bukan tiubnya. Humpp dh tayar, jgn kata mamat motor yg buat parttime. Brother aritu yg naik kete pun tak boleh buat...

Then set angin smpi 36. Over 7 psi dari yg sepatutnya.... Sblm tu, aku dah start motor. Sbb tahu memang takleh cover punya. Motor... Ready... Pump angin ala2 F1. Lepas pump, campak besi tu. Naik motor. Turun tongkat masuk gear... Dan jalan. Macam ala2 half rempit dah. Bawak cam ape. Sbb kalau bawak slow, sure angin cepat kuar. Kalau laju, still sama, but jauh sket aku dpt cover.

Smpi highway sg besi angin dh takde. Tapi sib baik depan tu ada Esso. Smpi esso. Buat mende sama. Enjin tak mati. Naik tongkat, amek pump, pump sebanyak mungkin, abis, campak dan gerak. Bawak laju. Flat balik, aku bawak slow.

Then berhenti lagi kat Esso POTGH. Pump n Go! Gerak, smpi la kat Mines, tyre flat. Hampeh... Smpi stesen minyak... aku isik. Tapi kali ni... Ehh.. kedai tu bukak. Trus... Tukar tiub ngan tyre sekali. "Tokey, kasik tyre bagus n tiub baik".

Tapi seluk2 kocek... Hansap. Semua sekali 69. Dlm kocek ada 50 je. Ingatkan cukup la kalau pancit lagi cam last week. Rupanya tak... Kess lain... Hindrap betul la... Sib baik la atm sebelah tu je... Selamat...

So kesimpulannya... Kalau kita tahu yg tayar tak boleh diselamatkan... Kasi hentam je. Pump n Go... Kalau bawak kereta. Takyah la. Kereta ada tyre spare. Cuma... Make sure tyre spare tu ada angin. N segala nut boleh dibuka ngan tangan.

Sekian, cerita petang jumaat. Have a nice weekend! :)

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...