Tuesday, November 06, 2007

my blog, my way... Don't like? Go to highway!





Org tanya, kenapa blog aku warna pink?

Aku boleh jawab... Sebab aku taknak kaler hitam Pasal tu la aku letak pink. Sebab taknak kaler biru jugak! Or mungkin juga sebab pink tu nampak cantik. Atau pun dh aku suka pink, nak buat camner? Tak kira la pink tu kaler perempuan ke pondan ke ape ke. Pink tu cantik, so ada masalah ke ngan kaler pink? Takde kan? Tak pedihkan mata kan?


Org tanya, bile masa aku taip entry? Bila masa kau post?
Aku post kat opis.Ada masa kat umah kawan aku, umah adik aku kengkadang kat CC. Tapi dh bertahun tak post dari rumah sendri. Tgklah, bile masa ok, pepandai la aku carik tmpt nak buat entry baru.

Tapi... tak semestinya aku post dari tempat lain, aku taip kat situ.. The idea is there, dalam otak aku. Sometimes weeks before aku dh fikir nak taip ape.. Aku taip di rumah, and overhaul kat opis before post. Termasuklah meletakkan gambar. Kengkadang, aku dh letak awal2 dalam draft gmail aku. Bile masa aku nak post, aku kuarkan la draft tu then post kat sini. Sebab... kan kat cc tak boleh guna thumbdrive.


Org tanya, kenapa aku cerita ikut sukahati aku je. Cakap ikut sedap mulut?
Aku akan jawab... La... dh blog aku. Mesti la ikut sukahati aku. Takkan aku nak taip blog aku ikut sukahati ahsuez, hyunck, samurai, jett, amuro or org lain. So bila ikut hati aku, sukahati aku la aku nak cakap ape. Lagipun, kan dia org pun dh ada blog?

Memang la kengkadang ada entry yg tak sama dengan pendapat dan perasaan org lain. Ada gak yg menyakitkan org lain. But... Itu biasalah. Alah bisa, tegal biasa. Kalau tak boleh tahan di pangkah, balik rumah la. Jgn baca blog. Kalau tak tahan dikomen or takleh jawab komen org lain... Takyah buat blog... Teruskan usaha utk update friendster, myspace ataupun facebook. Boleh tambah kawan!

***Even idea untuk entry ni dh taip lama. Cuma aku add a few issues today, masa lunch.


Blogger ni goblog dan aku tak matured?
Hahahaa... Depend. But, kalau org nak kata goblog pun apa salahnya. Even kalaucerita tu goblog pun, apa nak kisah. Kita tulis... Org nak baca, tak baca, nak paham, tak paham atau salah paham. It's up to them. Kalau kita taip yg maha hebat karya cinta sekalipun, org nak kutuk dan maki... Tetap sama. Right?

Mature atau tak seseorang bukan kita timbulkan kat blog. Kalau org tu taip 90% sampah, macam org bodoh, pendek akal dan senteng fikiran. Belum tentu orgnya macam tu. Don't judge a person by their blog.

But me... I don't really care about it. Dulu ye... But now... Aku nak taip, taip je. Do what i like. if it's hurt you... i'm sorry... I'm a goblogger...


Org kata, dari entry aku, aku ni poyo?
Ehh baru nak tahu ke? Nampak sgt kau ni ketinggalan zaman... Aku memang poyo... Cuba cek ape poyo dlm dewan bahasa. Baru nak cete ape poyo...

Kalau kita ambil maksud bebudak, maksud 'jalanan', maksud skolah dan makna lain... aku rasa 100% org yg taip blog poyo. Cuma ada yg sikit dan ada yg banyak. Kalau tak poyo, kita tak letak gambar hp kita kat blog, gambar kita tgh makan, tgk wayang, cerita pasal kucing, ikan, kambing, hamster. Cete pasal kerje, belajar, awek bergetah. Cete pasal komputer, it, gaji riban2. Cete pasal kawin, beranak, sepupu dua pupu atau sebagainya. Welll ada lagi... blablablabla...

Well... start dari 1990an aku dh kenal org yg asyik guna POYO dan CAS. Dh muak... Lantak la... Aku poyo, kau poyo... Bukan dia org abah kita pun nak buat kita rasa ape2. :p

Maksud?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=poyo
http://pandabox.org/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=143
http://lydiarayyan.wordpress.com/2007/10/24/poyo/
http://missjaja.blogspot.com/2005/10/hari-ahad-dihabiskan-dgn-menonton-tv.html



Blog aku utk siapa? Blog kau?
Blog aku utk sesiapa. Aku taip 4-5 entry sehari pun tak kisah. Aku suka menaip, tapi aku tak suka menulis. Dari aku curahkan fikiran, idea, marah, fantasi, kebodohan kat tempat org lain. Baik aku buat kat blog sendiri. Right?


................
So jgn takut nak berblog. Cete le pasal apa pun... Maybe some people don't like your blog. But... it doesn't meant they hate your blog. So, ape tunggu lagi... Kasi hantam!!! Buat, recreate dan dedahkan...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...