Monday, November 26, 2007

Ape susah?

Komen kawan ayah aku yg simple pasal perhimpunan hindraf semalam.

"Esok kalau dia org dpt pampasan. Hantar semua tu balik India. Malaysia ni bukan negara dia org."

Hmm... Betul jugak. Menyusahkan! Nak bagi, 2-3 org dh cukup ape. Ini nak buat sibuk ape semua. Tu gambar Ghandi ada kene mengena ngan Malaysia ke? Ermm...

Ntahlah... byk no ceritanya. Ada kata pasal kuil diroboh (which yg aku tahu dibuat haram). Bbc kata pasal pembangunan yg ketinggalan. Tapi yg aku tahu, pasal nak saman tu...

Apehal pun... Jgn la jadikan demonstrasi tu sebagai amalan. Takde bagus mana pun. Kalau ini jadi kebiasaan, yg teruk semestinya generasi masa depan. Pelabur takut masuk. Yg tak dpt kerja bukannya kita. Anak kita. Peniaga tak dpt niaga. Yg susah peniaga kita...

Well.. kalau 10th November tu kebanyakkannya org melayu. Semalam India. Utk org Cina??? Ahhhh aku tahu... Ramai dari mereka kata... "Buat apa... baik aku meniaga. Tak meniaga mana nak carik makan???"

So save your stupidity for yourself...

3 comments:

jetjetsemot said...

err..ada hati nak jadi PM tak?ade orang nak vote ni..

bZz said...

Terima kasih... Pangkah jgn tak pangkah... (nanti jgn lupe dtg kenduri kesyukurun ek)

faried said...

erm....idup apis...

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...