Friday, November 09, 2007

All in One

1. Lambat
Arinih aku lambat. Hujan. Kejap lebat kejap tak. Time dh siap dier lebat, time aku lepak2 tgk berita dier teduh. Nak turun dier lebat balik. Camne aku nk dtg opis cepat? Kasik alasan skek? Aku sms org lain ckp aku lambat. Sekali, dengan dier-dier sekali tak dtg. Cuti agaknya.. Huh...

2. Aku bz tapi tak nampak bz...
Maybe aku bz kepala otak. Full dan tak boleh fikir. Tu pasal la aku tak buat cete yg menarik sejak 2 menjak nih. Nak buat camne kan. Takde yg menarik. Maybe sok lusa kene gi genting ke pd ke memaner ke nak kasik reboot balik kepala otak aku ni. Slow... Tapi ada kaitan ke ngan cerita Jett, singkat?

3. Nak kena beli itu ini, tapi
Duit tak cukup or org lain tak kasik. Ceh... Camne2? Kasik aku cara utk dpt duit seperti duit tu jatuh dari pungguk yg rindukan bulan. Mandrem? No ekor? Jadi along? Rompak bank? Jadi mat rempit dan ragut? Terima rasuah? Or buat duit palsu?

4. Makeroni ntahpape...
Semalam aku masak 'makeroni ntahpape'. Aku tak tahu ape namanya so aku letak la nama tu. Bahannya. Setengah bungkus makeroni. Fishball & Kek Ikan (Fish Cake), daun kari, daun bawang, lada capsicum, daun sup, sawi panjang, bawang putih n besar, lada hitam, jintan manis, minyak masak, kicap pekat, and beberapa mende lain yg aku lupa.

Rebus la makeroni, fishball n fish cake. Tapi yg fish2 tu, angkat awal dan potong kekecik. Bahan lain macam sayur semua potong macam biasa. Sayur tak boleh potong dadu atau potong halus. Sebab sayur bukan bawang. Tumis bawang macam biasa. Masukkan jintan manis. Letak kejap. Agak2 kuning sket, masukkan daun kari. Then masukkan fishes tadi. Then masukkan rempah kari sket, serbuk kunyit sket. Gaul dan godak sampai perut rasa lapar. Letak la cili yg dh diblander (mak yg buat). Gaul, godal... Then letak sesudu (kalau nak sukat la) kicap pekat. Then secukup rasa garam n maggi botol (aku tak tahu namanya tapi baunya ala2 bijan). Gaul2 dan godak2 lagi. Then masukkan makeroni tadi... Gorak lagi... Then agak dah sama rata baru masukkan sayur2 semua.Bak kata org tua.. Masuk sayur lambat, nanti sayur tu nampak segar. Takde le layu sgt... Ouhh lupa... Masa masukkan fishes tadi. Aku letak udang kering kekecik. Sebab tu aku tak letak garam byk...

Siap... ceduk dan masukkan dlm pinggan... Kalau kurang masin... Maksudnya aku terkurang garam la tu... Takpe... Jaga kesihatan... Ok now... gi masak... :p

5. Ehh dh kol 12... Jom jumaat... Agak2 takde entry lagi tu, maknanya ptg ni aku bz la tuh.

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...