Tuesday, October 02, 2007

nama

Aku tgk counter blog. Aikkk... apsal ramai org masuk? Tetiba naik. Arinih hari selasa, bukan isnin. Bile tgk apa yg di cari... Ouhh... ramai nak search nama... Jibriel...

"Aku tak puas hati betul paper semalam. Aku baca. Penuh dengan nama anak Kj.", kata kawan aku seorang peguam yg dok kat mebenk nih... Aku gelak... "Nak cete pasal ali la, jibreil la ape la...". Aku lagi bantai gelak.

Tak aku sangka, org yg macam ni tetiba komen ada kene mengena ngan Kj. Dan komennya... menunjukkan yg Kj bukan org yg dia hormati apetah lagi menjadi idolanya. Atau, mungkinkah dia komen sebab dia seorang peguam yg tidak pergi perarakan di Putrajaya last week.

Takpelah. Apehal sekalipun... Nama anak Kj cukup memualkan sesetengah org. Walaupun org yg tak byk ambil tahu pasal politik negara. Malah nama Kj pun dah cukup memualkan.

So... ape kata, di sini akuingin mengucapkan selamat hari raya kat Kj. Dengan ucapan... "Woiii balik la kampung. Tanya org kampung, pak menakan, tanya pak mat kampung seberang, tanya tok ali daerah sebelah, tanya makcik kintan balik bukit... Tanya mereka. Adakah mereka suka dengan Nama Khairy? Adakah dia betul2 sokong BN? Jgn tanya anak buah... Mereka umpama anak buah. Mereka cuma pandai mengampu... Kalau masih bongkak dengan 'sokongan' yg sedia ada... kelak... ada yg jadi beruk garu kepala lepas pilihanraya nanti... :p"

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...