Monday, December 18, 2006

Pelanggan itu sentiasa benar. Tapi bukan setiap masa.

Layanlah pelanggan itu dengan baik. Mereka akan layan kita dengan baik pada hari-hari akan datang.

Mungkin hari ini tiada jualan akan dibuat. Jangan kecewa kerana kalau kita melayan mereka dengan baik pada hari ini, dengan ending yg baik. Mungkin esok mereka akan kembali dengan pelanggan lain. Produk yg menarik masih tidak mencukupi untuk menarik hati.

Tapi

Walaupun kita melayan mereka dengan baik TAPI diakhiri dengan ending yg teruk. Mereka bukan saja tidak akan menjadi pelanggan kita. Malahan, akan lebih ramai yg akan melarikan diri dari kita. Anggaplah bahawa kebanyakkan pelanggan lebih suka melihat kulit berbanding isinya. Jika kulitnya baik, mereka akan lebih terpikat untuk membeli. Tapi, kan lebih baik kalau isi dan kulit juga baik?

Gagal sekali bukan bermakna rezeki akan lari... Jangan jadi geram... Esok mungkin akan kembali dengan rezeki yg lebih baik.

~Hate this kind of salesman! BODOH NAK MAMPUS!!!~


World shortest personality profile test

Your Personality Profile

You are dependable, popular, and observant.
Deep and thoughtful, you are prone to moodiness.
In fact, your emotions tend to influence everything you do.

You are unique, creative, and expressive.
You don't mind waving your freak flag every once and a while.
And lucky for you, most people find your weird ways charming!

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...