Wednesday, November 08, 2006

Busy... (updated)

It's gonna be a busy day...

Maybe... Nyeh nyeh nyeh...




Damn...
Byk gile keje nih... SAmpai aku tak tahu nak buat yg mana satu nih. Serius, sepatutnya aku busy. Tapi aku tanak fikir yg aku bz. Christie takde, kak lina takde... Tapi keje melambak. Today, aku nak update data reporting line yg 70 org nih. Ceh... kalau sorang makan masa 2 minit... (kalau la...)... dah 140 minit. 2 jam lebih. Sewel jap aku nak tgk beratus no nak update. Kalau salah... masak aku. Tu takpe... memang kene buat.

But yg jadi masalah... ialah ngan bos (yg tak patut jadi bos) bodoh... aka mangkuk hayun. Projek nak siap 15th. La ni, memende still sampai. Nak buat keje 3 org. Nak terima, scan, crop then paste kat excel. Tu dah makan masa berapa lama. Then nak hantar kat vendor nak buat kekecik. Dah berapa hari. Everything dlm seminggu. Gile! Aku keje bukan tu je. Byk lagi kejenyeh. Mana sempat.

Tapi sibodoh nih... asik2... nak statistik. Dei thambi... Statistik tak penting. Yg penting siap. Statistik setakat nak puaskan hati YY, bos lagi beso... buat apa. YY bukan nak statistik yg terlalu detail. Yg penting yy tahu berapa dah terima, berapa dah siap. Ok ke tak. Not to detail. YY tak tanya pun by branch... sapa yg dah terima ke blum. Takde kan. Yg nak mintak satu2 branch tu wat ape? Dah la data kasik aku cam haram. Bodoh, ada ke org HR nk masuk credit card. Yg data mgmt IS campur ngan data mgmt property. Tak keje gile. Ngan sorting ngan coloum yg ntah kelam kelibut. Jgn kata nak kira one by one yg beribu tu. Nak pakai pivot table pun aku sewel. Takkan sama punya. So, sbb nak statistik yg kononnya akan YY tanya seminit dua tu, aku kene update statistik dekat 3-4 jam sehari. Tak keje bodoh namanya? Kan baik aku buat yg boleh siapkan projek nih. Bangang!

Figure out sendri la. Apa matlamat projek tu. Nak puashatikan client kat indon ke nak puaskan hati YY. fikir sendri. Ada otak, letak kat kepala. Bukan kat lutut.

Okeh... aku nak update reporting line b4 kak enie ajak aku date arinih. taking care all... bye...

ps- roti-0 aku tetap update tetiap hari... hahahahaha

How evil are you?



You Are 32% Evil

A bit of evil lurks in your heart, but you hide it well.
In some ways, you are the most dangerous kind of evil.

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...