Monday, October 30, 2006

Roti Kosong Satu!

Hmm... Selamat Hari Raya again anyone...
So how was your raya lately?

So-so or freakin fun? Aku... Tahun ni so-so je. Bukan tanak beraya sakan. Cukup la dengan setakat berbelanja sakan yg aku tak byk guna lagi apa yg aku dah beli. Kasut tak pakai. Baju kemeja tak pakai lagi. Jean baru 1 pakai. Slack langsung tak iron lagi. Ape lagi? Ntah la... ramai lak kawan2 yg takde raya ni. Si nash balik sabah. Beraya bersama family bininya n anak barunya! Ya, anak nash sgt comel. Tak macam ayahnya. Putih macam maknya. Org sabahlah katakan....

So balik raya ni aku bosan. Kerja ada, tapi malas nak buat. Nak buat assignment malas la pulak. So arinih, sekali lagi aku buat blog baru. Hahaha... Aku pun tak tahu apa motifnya aku buat yg baru. Tapi, aku rasa kali ni aku akan selalu update blog ni kot? Tapi aku rasa, bukan utk korang2 la... Maksud aku bukan takleh baca, tapi aku rasa, ramai yg tak berminat kot nak membaca.

Dulu, aku kata kat Ex aku. Aku nak masuk politik boleh? Dia tak setuju. Ermm... Kengkonon nak jadi PM... Ceh... PM apenyeh... Penulis Muda bolehlah.... Takpe... aku bukan tua lagi. So sekarang, since dia dah jadi ex aku. Aku nak masuk politik gak. Bukan join politik. Tapi nak tulis cerita politik. Cukuplah...

It's all about politics. Especially politik di Msia. I do like to read about politik especially about Tun Dr Mahathir. Aku juga akan tulis pasal politik dunia. Tulis apa saja pasal politik or yg berkenaan. Mungkin aku buat blog ni sempena ulang tahun ke 3 turunnya Tun Dr Mahathir dari takhta politik tertinggi Msia. (Takde nye aku nak sambut bday 3 thn Paklah jadi PM. Buang masa!). Sebabnya, bermula dengan tarikh itu, ramai dari kita dah kurang berbangga untuk jadi rakyat Msia... Apatah lagi jadi warganegara yg sudah tunduk pada org lain, walaupun dia lebih kecil dari kita.

FYI. Aku bukan la penulis terlatih. So aku main hantam saja. Mana aku dpt, mana aku cedok idea... Tak payah tanya. Aku sumbat memana yg aku tahu. Walaupun aku sokong TDM, tapi tak semuanya pasal dia baik. Aku tahu. Dan tak semua pasal PakLah tak baik. So aku tulis memana yg aku suka. (Ehh sukahati aku la...). Aku tak berniat nak lawan or nak jadi hero. Just menulis utk hilangkan bosan. At least idea aku berkembang. Tak statik fikir pasal ayam itik kucing yg tak makan kat kandang semua... Think global.... glokal kalau nak... This blog still maintain cam biasa. Takkan berubah...

Still dlm pembinaan. Nak tukar template tak boleh2... Sok or lusa, akan ada entry yg betul. I'll keep update! So inilah alamatnya... See ya there...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...