Thursday, August 24, 2006

Mat Saleh yg mencangkung.. Snap-snap...

Before that... Baca sini... Soalan dan jawapan Tun Dr Mahathir di Kedah... Panas... Ada lagi beruk yg terkena... Tq Tun... (Aku suka part Tun komen pasal, Saya Perdana Menteri!)


Okeh...
Hari ini aku lambat ke office...
Kononnya nak pergi OUM. Tapi... zZzZzZz...
"Tolong kejut kol 9.20 ek.."
Set Alarm... 9.35... ZzZzZz
Selamber toyer je...

So 10.25. Lokasi depan Kotaraya...
Nampak mat salleh ni tengah mencangkung. Dengan kamera yg berlensa panjang. Terjenguk-jenguk mencari angle dan sasaran yang jitu. Aku yang di atas motor macam terpaku. "Huiii... tere...". Memang Jebon (Aku kasik nama dia ikut suka hati aku) muka seposen. Gaya rock, pakai seluar pendek. Ada beg dibelakang. Aku rasa, beg tu dipenuhi peralatan kamera. Dah namanya Nikon...

Sasaran pertama. Apek yang menunggang motor dengan tong besar di belakang. Bukan macam bonet motor aku, tapi macam ala-ala tong getah gitu... Apek pandang kiri Jebon snap. Apek tengok depan dia snap. Apek angkat tangan, lagi Jebon snap. Lampu hijau... Apek mula bergerak. Lensa terus mengejar apek. Snap snap snap snap... Apek tersenyum... "Waaaa muka wa masuk majalah obersi!"...

Jebun masih tercangkung. Sasaran kedua. Brader naik Ex5 dengan helmet merah dan anak di depan. Snap Jebon jangan tak snap.

Sasaran ke3... Jebon snap gambar asso tengah melintas jalan. Mungkin asso tu ada gaya berjalan kot? Dengan baju ala-ala zaman dinasti lama dan payung hitam di tangan. Snap-snap-snap....

Jebon bangun... "Adeeii sakit bontot aku"...

Tiba-tiba... "Pon pen ponnnn".... "Tennnn tinnnnn"..... Aku kena horn... Ouhh dah hijau lama ke? Cehh cilako kau Jebon... Pasal kau aku dah kena horn... Ceh... Tapi takpe Jebon. Sok aku datang Malaysia balik kan aku bawa kamera dan alatan yg lengkap. Jangan kata mencangkung di tengah divider... baring pun boleh... Jaga kau Jebon, jaga....

Oklah... sok aku nak balik Belanda... So jumpa lagi ye bila aku balik Malaysia nanti. Pastikan anda berada di tepi jalan untuk di snapsnapsnap oleh aku... :)

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...