Tuesday, December 15, 2009

Tmnet janjikan Speed Terlaju Seantero Dunia!





Thank to Streamyx!

Aku tahu, tmnet perlukan byk resource utk connect dari Msia ke oversea. Even tmnet upgrade line berpuluh gigs ke US, UK and etc. And connection Rapidshare lebih ke US. And cable ke US byk kali terputus dan problem sedangkan international line bukan TMnet yg pegang

Aku tahu, cabling and line fiber kat Msia ni susah nak dibuat dibandingkan pulau sekecik singapore yg sekangkang kingkong. Tabut fiber 1000km dah cukup utk keliling pulau. Siap ada lebih utk wat masuk jamban lagi. Nak dicompare ngan Msia.

Aku tahu, Tmnt berusaha nak upgrade jadi HSBB. minimum 10Mbps. Which is sangat laju terbaik dlam Msia.

Aku tahu, utk kekalkan speed dan bagi fair utk semua user, Tmnet perlu sekat sedikit penggunaan 'heavy user' yg byk download. So that semua org boleh pakai. So called fair usage. yg user boleh dapat kononnya 70% dari speed yg diiklan.

But Wat the fuk kalau user boleh download tak sampai 0.0002% dari speed yg dijanjikan. Ok lah kalau dpt 5% pun dari pakej 1Mbps ni. But 0.0002%... Wow! Pemurah sungguh Tmnet! The greatest speed ever. The best speed ever!

And now... What the fuk lah kalau nak loading youtube pun makan berminit? Apetah lagi nak abiskan satu video. Dari awal taip cete ni, smpi aku save, then edit balik utk yg ni. youtube ni tak loading2... nak aku download kat IRC gak ke?



Cammon lah... Nak block pun, man2 lah. Aku belum tahap nak report mcmc lagi...

Kalau TMnet janji nak kasi at least 20% dari advertised speed, then do it. Walaupun cuma 20% dari speed download utk Rapidshare and youtube. At least user dapat guna. Takyah la nak tutup satu port dan buka yg lain. Kononnya nak jaga user yg lain. Baik takyah ada HSBB atau ada 4MB kalau port yg org nak guna tu tak bagi bukak. org tak guna HSBB utk bukak gtalk ngan taip email. Org bodoh je guna 4Mbps utk email. User bukan bangan macam unta.

So please... bila advertise speed, bagi speed yg diadvertised. Tak kisah la fair usage 50% ke 40% ke... Kalau 40%, then even ada yg haram halal atau ape jadah, bagi juga 40%. Takyah nak port block. So... kalau ini cara TMnet... Jangan salahkan user kalau user complain then org lain terikut utk kempen potong wire. Bukan silap P1... tapi silap TMnet... Iklan mulut lebih bahaya dari iklan P1... So please Dato boss TM... Jgn ambil jalan mudah. Nanti hilang customer. Btw, celcom broadband bukan under TM lagi yer!


Aku, kalau korang wat keje betul, aku sokong... Dont worry, aku tolong hantam P1. Tapi kalau korang wat cam lahanat, then aku kenekan dulu. Even kalau aku keje kat TMnet sekali pun! Jgn cakap tak serupa bikin! Kalau ada HSBB, tapi org takleh streaming, takleh nak video conference.. baik takyah... pakai sms je... Opppsss... Sms cuma utk celcom... Just nak ingatkan, celcom bukan under Tmnet.

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...