Monday, December 21, 2009

Kenapa Lelaki menipu?

Tahu kenapa? Kalau aku tanya org. Ada yg akan kata macam ni, "Ahhh lelaki memang macam tu. Kaki menipu. Aku dah berapa kali kena tipu lelaki, semua macam tuh. Kaki penipu, temberang.".

Ok, no, aku nak cete dari pengalaman dan juga pembacaan aku. Berpandukan beberapa buku. But isi yg aku nak cete cuma berdasarkan 2 cete utama. Yg menyebabkan kenapa lelaki menipu. So cete ni, sesuai utk dibaca oleh oleh perempuan yg dah kawin, ada pakwe, kene tinggallaki, kene tinggal pakwe, takde pakwe, taknak ada pakwe, single lagi atau ape je.

So that, kau org bukan saja dapat mengurangkan kebarangkalian ditipu lagi, malahan sedar yg kengkadang lelaki itu menipu disebabkan kesilapan perempuan itu sendiri.

Aku nak cete dan bercerita bukan nak menjatuhkan lelaki mahupun nak menjatuhkan perempuan. Aku tak juga nak menyalahkan lelaki atau menyalahkan perempuan. Kalau aku point satu kesalahan, terima dengan hati yg terbuka dan cuba utk perbaiki. Sometimes, kita lebih suka kalau org lain yg salah, sedangkan, kalau kita tak ubah perkara tadi, maka org lain akan tetap buat salah atau pun.. menipu kau. So kalau 5 org ex pakwe kau menipu kau, adakah itu salah mereka semua atau ada kesilapan atau kelemahan dalam diri kau yg patut di perbaiki?

Ada 2 sebab kenapa lelaki itu menipu. (yg aku ambil dari 2 buku yg berbeza yg membincangkan kenapa lelaki menipu)

1st... Emosi dan yg seterusnya.....


Ok kita sambung lagi nanti...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...