Tuesday, November 10, 2009

Kopycat # 2

Baca ni... Kalau baca pun kau malas aku tak tahu le...


Penulis Blog Perlu Berintegriti - Blogger

KUALA LUMPUR: Penulis blog perlu mengamalkan sifat integriti bagi memastikan hasil penulisan mereka sentiasa dihormati.

Ketua Pengarah Penyiaran Radio Televisyen Malaysia (RTM), Datuk Ibrahim Yahya berkata, seseorang penulis blog harus berani memperkenalkan dirinya kerana ia akan mempengaruhi kredibiliti karya yang disiarkan.

"Sesetengah blog ada wajah (maklumat penulis), ada juga yang tak ada wajah.

"Seperti saya sendiri, saya perkenalkan siapa diri saya, latar belakang saya... ini penting supaya bila kita tulis ada integriti, orang tahu siapa kita," katanya.

Beliau berkata demikian dalam majlis Dialog Penerangan yang bertajuk 'Antara Penulis Blog dan Berita - Suatu Pembohongan atau Realiti' di sini hari.....


Datuk...

Itu cerita integriti. Kenalkan diri kita datuk.

What if, kalau dia perkenalkan dirinya. Orang dah tahu siapa dia... Tapi apa yg dia tulis... adalah fakta orang, cerita orang, idea org... Cuma tukar nama saja.

Apa kata Datuk tentang ini? Integriti ke sekuriti atau menipu follower mati-mati?

Contohnya Datuk, kat bawah nih. Bukan blog saya. Ni blog org lain, yg dicopy oleh blog yg berwarna kelabu. Adakah pengopi (tak layak jadi penulis blog) ni ada integriti???

Blog Asal

Blog Tipu

Blog Asal

Blog Tipu
Publish Post

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...