Thursday, November 05, 2009

Pasta Santan...



  • Pasta Santan ciptaan aku time lapar...
  • Amek lebihan pasta yg ada kat dalam peti sejuk. Walaupun sebulan tapi mesti nampak lagi ok.
  • Tumis bawang, garlic. Campak la ape yg kau nak. In my case, aku campak ketamball yg aku dah masak ngan fettucini.
  • Masukkan santan. Aku letak sekotak kecik santan. Biar nampak lemak.
  • Masukkan garam and perisa lain. Sesambil tu campak la rempah apa yg ada kat dapur. Aku letakkan ape mende ntah. But rempah tu tak rasa citrus. Lebih cam rasa woody. Kalau rasa cam tak balance. Letak la lebihan cili dlm paket yg dpt masa order domino pizza utk pedas. Then oyster sos utk masinkan sikit. Asam jawa sikit. And maybe...lebihan cheese
  • Masak smpi nampak pekat.
  • Then masukkan fettucini dan gaul sampai rata...
  • Nahhh... Siap!!!

Memang tak sama cam Italianies, tapi boleh la buat kenyang perut... hehehehe... Pasta Campak ala jawa...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...