Thursday, October 15, 2009

And So Long Goodbye...

Ada orang kata kat aku...
"Sure nanti bile adik-adik dier dah takde dier sedih kan? Sesilap dier nangis nanti. Eleh... Tahu... Confirmlah..."
.........................

About 7-8 months ago... Datang 3 orang perempuan. Kekecik je badan. Saiz jagung! Join miting kitaorg.. Memperkenalkan diri memasing. At the same time aku kenal gak sorang budak ni yg juga kawan diaorg. Tapi bukan di HR.

Dia org ni... Aku anggap cam adik-adik aku. Well, dia org pun panggil aku abang juga!

Aku juga macam manusia lain. Aku bukan manusia yg tahu nak handle semua keadaan. Aku rasa, aku lebih banyak buat silap berbanding buat yg betul. And for sure, utk bebudak nih, aku bukan abg yg baik... Tak kisah la yg adik yg baru atau yg lama. But aku cuba... Kalau ianya boleh buat mereka lebih gembira walaupun aku susah sedikit. Aku buat dia org ketawa...

16th Oct, mereka dah takde kat sini. Today is their last day. Hopefully, mereka pergi dengan cerita yg baik menunggu dia org tak lama lagi. Kalau bukan di sini, mungkin di tempat lain.

Nak kata aku aku sedih. Mungkin gak. Dah bertepuk tampar... Takkan tak sedih kan? Kutuk, marah, tegur, gurau semua tu biasa je. Macam kawan, macam adik beradik. That's why aku rasa connection tu lagi seronok compare ngan org lain.

Yup, aku rasa sedih bila dia org dah takde lagi nanti. Tapi tak la sampai nangis. Karut semua tuh... Sure sunyi gile aku nanti. Lepas ni makin kurang org yg nak panggil aku abang. Malahan, tak ada lagi org yg aku boleh gurau lelebih kat opis ni. After this, maybe aku kene start train balik as ADIK. Back to where I was before... And jadi lebih senyap...



So... kat sini aku nak wish something kat 3 orang ni...



Ain
Jangan degil, jangan nakal, jangan keras kepala. Jadi isteri yg baik. I know you can... Be a good wife and a good mummy... Tapi, kalau Ain perlu tegur someone sebab mereka wat silap, then Ain tegur. Wat keje bebaik and jangan curi tulang cam abang ain nih. Sok, dah keje betul, jgn gurau ngan org lelebih. Cam abg ok lagi, org lain. Mau kene ketuk. Makin pendek jadinya nanti... Kem salam akak n adik ek... Hehehehe... Take care... and have a nice life!



Deep
Deep pernah tanya, either deep ni baik ke tak. Deep baik and abg tahu deep boleh jadi lagi baik dari ini. Abg tak judge org pada permukaannya... Just certain thing deep takleh nak harap semuanya sempurna. Accept yg semua orang ada kelemahan. And kalau deep dapat realise tu, abg percaya, one day deep akan lagi happy dari sekarang. Oh ya, sometimes, kita mengalah takde salahnya. In the end kita dapat juga apa yg kita nak. Be a good girl and be nice to other people too.. Take care.. and have a nice life!



Aida
Though abg tak kenal Aida sangat. Tapi abg tahu Aida orang yg boleh percayai. BTW... jgn pening2 kepala dengan memende yg tak penting. Hidup mesti happy. Enjoy your life and your fast food! And jgn jadi pemalu sangat... Dulu pun abg ni pemalu orgnya. But since abg ni dah tak tahu malu, abg lagi enjoy hidup nih... Take care... and have a nice life!


So... Abang nak mintak maaf kat korang2 semua sebab abg tahu abg byk buat silap. And abg juga nak ucap terima kasih kat korang. Sebab tolong dalam banyak mende. Percayalah... Tanpa korang, byk kerja kita org yg jadi makin susah. Terima kasih gak sebab buat kita org happy ngan perangai korang yg kengkadang memeningkan kepala tuh. Abg doakan korang berjaya dan happy selalu... Sok dah ada anak... Namakan dia org Hafidz... Nanti abg subsidi duit belanja Rm10 sebulan. Amacam? Seee yaa... bye...

One team... without aida n deep tapi ada Zati...


Sum 41 - So Long Goodbye

A time passes by, direction unknown
You've left us now but we're not alone
Before you know it your cups overflown
You measured no one that I've ever known

And it's quite alright
And goodbye for now
Just look up to the stars
And believe who you are
Cause it's quite alright
And so long, goodbye


We always knew that it'd come to this
It's times like these i forget what i miss
Matters of heart are hard to address
Specially when yours is full of emptiness

And it's quite alright
And goodbye for now
Just look up to the stars
And believe who you are
Cause it's quite alright
And so long, goodbye

A time passes by, direction unknown
You've left us now but we're not alone
Before you know it your the cups overflown
You measured no one that I've ever known

And it's quite alright
And goodbye for now
Just look up to the stars
And believe who you are
Cause it's quite alright
And so long, goodbye.

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...