Wednesday, September 16, 2009

Hard Core


"Ko ni betul la hardcore punya staff!" - Kata Reza pada aku...

Aku bukan la hardcore mahupun pekerja yg rajin. Takdenya... Aku pemalas tuh. Malas nak explore etc etc. But certain mende, aku boleh la dikatakan nak buat. Cam stay. As long as aku rasa aku ni sihat, then aku stay. Walaupun esoknya puasa.

Lagipun, stakat nak stay smpi kol 2-3 pagi. Cam sekarang ni, takde hal la. Sebab takde keje pun aku still tido tgh malam. Dari aku dok umah, internet slow, baik aku dok opis, ada internet. Ada keje. And maybe... ada duit pocket. Sikit la... gaji ciput takkan nak claim besar kan?

Haritu, masa aku stay smpi petang esoknya, sepatutnya aku boleh claim dlm... ermm 20 jam... tapi since aku diberi cuti. Tolak 8 jam. Then aku gi minum, gi makan... tolak la dlm 3 jam. Dapat la 9 jam. Tak byk... Cukup la nak ngeteh2 sikit.

No... aku kerja bukan sebab duit, aku kerja... sebab aku nak kerja. Duit bukan masalah utama aku. As long as org hormat waktu kerja aku, then ok. Ye la, kalau org tak kisah aku nak cuti time aku perlu cuti, then aku tak kisah nak kerja time org nak aku kerja. Right? Gift n take la... Kalau takde gift n take, takde le pengorbanan...

Tak kisah tu semua.

Now... abis loadtest yg hang kejap tadi, aku nak restart ECC production. Yup! Kol 2 lebe... Takpe... as long as boleh buat. Aku balik umah, belum tentu tido. Kan?

Ok le... nak stopsap sat... Then start sap... cek2 sikit... then kita boleh brambus... Sok... gi keje kol 1. Ok... taking care everyone... kalau nak... teman la aku kejap... sorang je nih...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...