Monday, August 17, 2009

Politik - Ahli Umno Tak Masuk Syurga!!!

Hmm...

BUKIT MERTAJAM 17 Ogos — Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

Katanya, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO. --- Beza.. memang berbeza...

Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” katanya kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di sini hari ini selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

Pakcik-pakcik... Dulu saya hormat pakcik. Tapi, sejak pakcik kawan dengan setan ni. Mulut pakcik ni memang takde lesen nooo? Pakcik, ape kata... kalau saya nasihatkan macam ni... Pakcik... balik rumah... Fikir bebaik. Tak payah la fikir pasal politik. Makin banyak pakcik fikir, makin banyak pakcik melalut. Rumah dah kata pergi, kubur dah kata mari dah pakcik oiiii...

Tak payah la pakcik nak kata org lain tak masuk syurga lah, masuk neraka la. Orang ni kafir la, org itu islam la. Tak payah la pakcik nak ckp org bukan islam yg jahil Islam (DAP) tu boleh kutuk islam la ape la. Tak payah. Pakcik dok rumah... Sembahyang taubat bebanyak. Wirid bebanyak.

Makin banyak pakcik cakap, makin merepek orang dengar. Makin banyak pakcik bagi 'takebeer', makin merepek penyokong pakcik yg suka beer. Saya tahu, ramai penyokong pakcik yg suka 'takebeer' dari takbir. Dulu saya pun ada kawan macam tu pakcik... Dia sokong parti pakcik, tapi hujung minggu dia pergi clubbing minum beer. Balik rumah, minggu depan... Dia kata... "membangun bersama islam". Macam mana saya nak ikut sokong dia pakcik, kalau dia lebih banyak takebeer dari takbir? Sama nabi dulu takde org pergi minum arak dulu sebelum gi perang tegakkan islam. Tak tahulah kan. Kitab mana dia org belajar, saya tak pasti.

Ada sorang kawan mak saya. Dia kata Org UMNO masuk neraka sebab tak amalkan hudud. Baik undi parti pakcik. Sebesar2 stiker hijau ada atas kereta dia. Riba' merata-rata kat Msia bila BN pegang. Pantang orang sound dia, mesti keluar ayat dari penceramah kegemaran dia. Tapi... Dia pun membangun juga ekonominya. Hari isnin, rabu, sabtu dan hari tertentu. Dia lah yg beratur depan 4D dengan Sport Toto. Bila menang, siap nak belanja saya pulak tuh! Haa... nama dia sabil. Kerja kat Felda. Jalan semarak. Kalau nak kirim dia beli nombor pun boleh. Sebab, biasanya, kalau dia tak sempat nak cek result, bini dia cekkan result!

Ouhhh... lupa... sebelum terlupa. Kengkadang pemimpin bawahan pakcik ni mulutnya lancang. Asik memaki, menghamun. Dulu lah. Sekarang saya tak minat lagi nak dengar ceramah macam ini. Bikin buang masa saya. Saya dulu pun ada satu kawan. Dia kata, pemimpin umno semua penipu. pembohong. Mulut bakal dibakar dalam neraka. Tapi... Cakapnya tak pernah yg baik. Tak kiralah cerita baik atau cerita buruk... Semuanya ada mencarut dan memaki. Babi, sial, pukimak, lancau, konek kau, kepala butuh. Semua keluar. Sampaikan kawan dia makan dulu pun kene "Babi la kau, apsal kau makan dulu?"... Makan dulu pun kena maki ke? Saya rasa... kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan pakcik kan?


Dengan ikhlasnya pakcik... Baiklah pakcik berhenti merepek. Sebelum saya kata... Saya hilang dah rasa hormat pada pakcik yg boleh menangis time berdoa tuh... Dari pakcik susah2 nak fikir org lain masuk syurga, orang lain masuk neraka. Ada baiknya pakcik sebarkan apa yg baik je. Jgn minum arak, jangam main judi, jangan maki hamun, jangan buat fitnah, jangan buat fatwa merepek2 ikut sedap hati politik sendiri je. Tak kiralah orang mana pun, tetap pakcik dapat pahala. Buat kerana Islam pakcik, bukan kerana politik. Allah yg adili kita pakcik, bukan manusia.

Take care pakcik. Saya tahu, ramai lagi dari penyokong pakcik yg baik. Yg mahu Islam. Tapi, mana yg tak baik tu, tolong la ingat2 kan ye... Tq pakcik... taking care... Saya ni orang UMNO, tak layak masuk syurga. Macam pakcik kata tadi... So, rasanya, nasihat saya ni pun akan sia-sia je la kan. Takpe la pakcik... saya bukan ulama macam pakcik...

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...