Wednesday, August 26, 2009

Just For You



Just For You

Sometimes kita terlupa... Bila orang kata.. "Just For You".. Tu maksudnya... Just for you.. .Kalau orang belikan hadiah. Kalau orang buatkan something. Kalau org create something yg berharga. Dan buat kita happy. It's just for you. Kalau org kata... Takde orang lain yg dapat ni. Maknanya, Just For You. Kalau org tu penat berusaha untuk kita, maknanya Just For You. Kalau kita rasa org buat tu utk kita saja, just for you la tuh.Tak kisah la dari semahal-mahal benda, sampai la semurah2 benda. Once di anggap Just For You... Just For You la tu...

Takyah la nak ngengada nak gi share ngan kawan, ngan adik beradik, ngan rakan sebaya dan rakan ngumpat. Kalau dipujuk, dimintak. Jangan bagi. Remember, Just For You. Bukanlah tak boleh cete, cuma benda tadi tu... Just For You... Ingat, kalau org tu dpt apa yg kita ada... Yg kena kita, bukan mereka. Yg kecewa, org yg bagi kita, bukan mereka. Kan?

Mungkin niat kita baik. Nak share. Nak bagi kawan happy gak. Nak adik beradik ada mende tu jugak. Tapi... Apa gunanya kalau org yg bagi kita Just For You tadi jadi marah dan kecewa kat kita? Sometimes, dier tak tunjuk. What if, kalau kita slalu buat, lelama dia bosan, then dia dah malas nak bagi lagi dah? Ada lagi istilah Just For You? Jgn persoal kenapa Just for you tu untuk kita. Just rasa bangga. Sebab hanya kita yg ada... Bukankan macam tu lagi menarik?

Kalau aku... Kalau aku bagi orang. Just For You. Just For You la tuh. Kalau diberi kat org lain. On the spot aku suruh mintak balik. Pernah aku buat dulu. And aku tarik balik apa yg aku bagi. Aku anggap, 'budak kecik' tu tak tahu beruntung. Bukan aku kedekut, bukan aku tak mampu or taknak bagi. Tapi sbb itu just for you. Kenapa nak share? Kan? Kalau aku nak bagi org lain pun. Why not tanya dulu. Or maybe, org yg nak tu. Tanya sendiri kat aku. Bukankah itu lagi better? Right?

Sometimes... Kita overlooked memende macam ni. Nampak mudah. So kita hentam je... But kesannya...

Remember... Kalau org kata... or kita rasa yg apa yg yg kita dapat tu Just For You... Takyah la kita nak memandai share2 ngan org lain. WAlaupun ianya bernilai sebatang mancis. Walaupun mende tadi boleh dapat kat memaner tempat. Maybe, ianya bermakna buat org yg bagi tadi. So... Jgn aku tak pesan dan tegur kalau one day nanti korang kene marah... Ok???


This script... Just For You...

Jimi - "Kan I cakap... Itu untuk you. Kenapa you nak bagi orang lain? Kenape? Cuba you bagitahu I, kenapa?"

Sarah - "Salah ke I kongsi2 dengan orang lain"

Jimi - "Tak salah sayang. But, tak semestinya apa yg I bagi kat you dulu tu you boleh bagi2 kat org lain. You boleh kongsi dengan orang lain macam tu saja. Tak boleh"

Sarah - "Bukan you kata, kalau rahsia kita, kita jgn cerita. Tapi I tak pernah pulak tahu yg lain yg i tak boleh share."

Jimi - "Ye... I tak bagitahu pasal tu. Rahsia kita, rahsia kita. Apa yg I dah bagitahu you tu, kalau I kata itu rahsia, itu rahsia. But yg lain, you kene pandai la sayang".

Sarah - "Maksud you... I tak boleh share dah dengan kawan2 i?"

Jimi - "Bukan tak boleh share. Boleh. But sometimes, you tanya la I dulu. Tak kisah la ape. Gift ke ape ke. You nak cerita something yg menarik, you ceritalah. Tapi takyah la share semua. I tak kata tak boleh, but jgn la terus bagi saja. What if kalau I usahakan itu untuk you. Then, tetiba, i nampak kawan you ada mende tu. I tak kecewa? You think I tak rasa kecik hati. I buat penat2 utk you, tetiba someonelse dapat. And dia org tak tahu pulak tu yg I bagi kat you Then dia org bangga dengan I kononnya dia ada. Kalau you jadi I, you sakit hati tak?"

Sarah - "I sakit hati... Tapi I nak share dengan kawan baik I"

Jimi - "Yeah, i know. Tapi kita tak semestinya kena share semua. Tak kiralah kawan ke, adik beradik ke. Sometimes, kita tak tahu niat org bagi kita tu kenapa. Kenapa you tak tanya I? Susah sangat ke you nak tanya I? Tak susah kan? Bukan takleh bagi. Boleh. It's just i tahu yg you respect apa yg I buat utk you. Baru I rasa I dihargai."

Sarah - "Untuk semua ke?"

Jimi - "Bukanla semua sayang. Kalau stakat nak share kerepek pisang, gula getah makan tu share la. Maksud I macam bunga, gift yg i beli dari paris, sajak i utk you. Something like that la. I tulis sajak utk you, tetiba, ada kat blog org lain. Tak angin ke I? Sib baik dia acknowledge. Kalau dia ngaku diri dier yg tulis?"

Sarah - "Sorry la..."

Jimi - "It's okay. Next time jangan buat lagi. I know you happy bila you share. But sometimes, satu permintaan je dari I yg you perlu buat untuk jadikan cerita tadi sama ada kita gaduh atau tidak. I want you to know that. Ok dear???"

Sarah - "Ok... tq sayang... Sorry ek sebab I sakitkan hati you".



Aku pernah diberi bermacam hadiah. Mana yg aku tahu Just For You... Just For Me la tuh. Even bantal kecik busuk yg aku terima tu, aku tak share ngan budak2 kecik lain yg datang rumah. Sepupu dtg umah, aku sorokkan. sebab aku tahu, org yg bagi utk aku je, bukan utk org lain. Lagipun dia kata, just for you... Sama gak ngan perfume yg aku dpt. Sikit2 boleh le. Tapi nak kasik byk, sorry... Org bagi. Nak? Beli sendiri. and etc...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...