Monday, August 24, 2009

Berbuka bersama Wrasse

Wrasse - Bunyinya macam ni aaa... 'wrass'... Bukan 'rasse'... Nanti org putih gelak! Siapa wrasse??? Wrasse ialan seorang ikan... Hahahaha.. bukan orang la... Tapi sejenis ikan!

Ok.. smlm aku try la makan kat Fish & Co. Macam sedap. So aku try...

Aku tgk, fish n chip cam biasa. Platter dier cam tak semenarik Fish Manhattan. So aku try tgk.. Wahhh macam sedap je bunyik makanan ni... 'Wrasse Picatta'. And satu lagi, Garlic & Lemon Butter Sauce Mussels... Yg mussels ni sedap! Makan ngan roti pun sodap!

Aku dah lapar... Ye la, org lain dah buka, aku tak buka lagi... Iskk la...

Then sampai aku nye order... Wrasse Picatta (sebut bebetul... Wras pikata). Ikan yg macam digoreng dengan telur dan cheese. Then sos tomato & Chips. Aku tgk ikan tu digoreng cam dalam telur, aku dah telan air liur. Huhh... Macam telur bungkus pun ada! Hantam! Aku dah lapar...

So aku potong... Ermm... dah potong... Aku angkat, cium2 sikit... 'Alamak... lain macam!'... Bau dier aku tak minat. Lain! Wrasse betul la! Aku telan.... "Ahhhh!!! tensen2... rasa cam makan ikan sungai! Rasa lain macam, bau lain macam!... Adoiii"

Tapi disebabkan ikan tu 17ringgit and aku pun tgh nak buka. Lapo. Nak order lain mesti tunggu lama. So kejamkan mata, pekakkan telinga. Telan je... Sib baik la ada sambal dier kasik. Baru boleh jalan. Kalaulah ikan ni aku makan gitu2 je. Takde sambal, takde tomato.. Aku rasa mau pitam aku. Last2 tuh, aku masuk ikan, aku sumbat skali chips dlm mulut. So rasa kentang goreng tu boleh cover rasa ikan.

Uhhhhh....

Tobat... Aku taknak makan wrassa lagi. Ikan dory pun aku tak lepas sgt, inikan lak ikan tuh.. Huishhh... Lepas abis tu, try surf telepon. Tgk.. Wrasse tu camne??? (cete sambung lepas gambar!)

Surprise!!!!!

Ini ke wrasse? --- Adoi ni ikan doktor yg aku pernah bela dulu. Ikan ni dier ala2 gay sikit. Sebab dier cium2 ikan lain yg sakit utk buang penyakit ikan tu. Ikannya kecik je. Tak mungkin!

Spesis ikan ni pun aku pernah bela. Tapi ikannya kecik.

Ke yg ini. Huiishhh... Tak cantik betul ikan yg aku makan nih. Yg lagi hensem takde ke?

Ke yg ini?????

Lepas aku tgk gambar ikan2 ni kat telepon. Aku terus pening kepala. Kepala terus berangin. Pening, rasa tak sedap badan, melayang etc etc... Adoi... Picit kepala sendiri pun pun boleh terbelahak...

Drive... rasa menyesal lak makan ikan yg aku tak tahu apa ikannya. Tak kisah la nama omputih dier or nama melayu dier. Next time, aku makan ikan yg aku tahu je lah... Taknak memandai try2... Nyesall loooo...


Kesimpulannya... aku cuma boleh makan ikan yg hensem je... Isk isk isk...

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...