Friday, July 10, 2009

My Dad

Edit - in purple




No... he's not my best father... But he's the only father i have!

Ok, today is his Bday. Yg mana dah di ucapkan tadi.

Of all things yg aku lalui... Satu cerita akan sentiasa terpahat dalam kepala otak ni. Just a simple story. But refreshing!

Ok.. dalam family aku, kita org tak berpanggilan I and you. Saya awak or any other name yg menarik. Just Ayah, Mak, Ing, Kiuk n Ping.

So one day... (2005/2004), ayah sms aku something yg ada panggilan macam ni. Masa tu kitaorg nak gi lepak kat POGH.

"Adik-adikmu...."
"U dah kat mana?"

Aku yg dok baca sms dlm kereta ni... "Adik-adikmu?"... Adik saper? Ni betul ke tak betul ni? Ok la... takpe... Then sms lagi satu, "U dah kat mana?".... Laaa ni skandal ayah mana pulak ni siap beryou-you lak. Ye la, kot dia nak sms skandal dia then tersms kat aku. Dah la tido hotel malam tu!!! Bukan boleh percaya ayah aku ni.

Rupanya...

Dia sengaja wat camtuh... WAkakakaka... Aku punya gelak. Adik2 aku gelak tak ingat. Ngan nan n awit. Aku ingat ayah aku buang tebiat. Rupanya dia baru belajar nak memendek kan sms. Ye la... U n I. Kalau tak... kan dia kene taip 'hafiz n ayah'.

Bijak-bijak... Hahaha... Itu antara salah satu perkara yg akan aku ingat ayah aku sampai bebila. Happy Birthday Ayah...

"U punya bday nak i n adik2ku bagi ape daddy?" --- Takleh bayangkan kalau aku sms ni kat dier skang...


Happy Birthday to Tun Mahathir too... May god bless you and Malaysia.
(yup my dad n Tun share the same date. But different year)

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...