Thursday, July 10, 2008

Student: I was sex slave for dad, brother

Student: I was sex slave for dad, brother

Aku cadangkan kepada abang dan ayah pelajar ini supaya mendapatkan khidmat peguambela Anwar Ibrahim. Kerana peguam ini sangat pandai. Dengan berkat anak guamnya, nescaya, abang dan ayah pelajar ini akan selamat. Kerana katanya...

Ditanya bagaimana seseorang wanita yang dirogol mampu mengemukakan bukti mengikut Syarak, beliau berkata masyarakat harus tahu membezakan antara rogol dan zina.

“Rogol lain, zina lain. Senang jika kita nak buktikan wanita dirogol iaitu melalui keadaan fizikalnya atau kerosakan pada alat sulitnya.

“Zina pula dilakukan dengan rela tanpa paksaan. Kebanyakan kes, wanita yang berzina mendakwa dirinya dirogol setelah mereka hamil, mereka buat laporan setelah beberapa bulan,” terang beliau.

Dalam kes dakwaan liwat Saiful, Kamar Ainiah berkata beliau (Saiful) sepatutnya membuat laporan awal jika beliau benar-benar diliwat.

“Sepatutnya beliau tampil lebih awal. Bukannya setelah ‘diliwat’ beberapa kali seperti yang didakwa,” katanya.

Ditanya bagaimana Saiful mampu mengemukan bukti dia diliwat kerana sudah pasti tiada siapa yang melihat kejadian itu, beliau berkata itu terpulang kepada Saiful untuk buktikannya.

"Dia yang buat dakwaan, jadi dia kena buktikan. Kalau dari awal dia tahu tak dapat kemukakan bukti, lebih baik berdiam diri," katanya.

Beliau juga musykil dan hairan mengapa Saiful sebagai seorang yang muda dan berpelajaran tidak menghalang dirinya daripada ‘diliwat’.

“Kalaulah benar, Saiful sepatutnya bertindak melawan, bukan membiarkan sahaja,” katanya.

Tertuduh jangan risau. Tak mungkin adik atau anak kedua tertuduh ini ada saksi. Siapa saksinya? Ayah jadi saksi yg dia dirogol abangnya? Ayah pun 2 x 5. Macam mana?

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...