Wednesday, July 02, 2008

Sakit Tongkeng

Dah dua hari aku ke gym ngan ayah aku. Gym kat Palace of the Golden Horses. Hotel je beso, tapi gym kecik. Tapi takpelah, tu pun nasib baik dpt free sbb ayah aku ada keahlian Heath Club kat situ...

So dlm dua arinih nih, tongkeng aku terasa macam berdenyut2... WAhahahahaha... Serius! Dh lama tak bersenam kan. Skali bersenam... hambik kau!

As usual, gi sana dlm sejam je. Takleh lelama sbb kalau lama, jgn kata tongkeng, kepala aku pun boleh luruh. Tapi... Sejam... aku punya peluh pun tak kuar lagi...

Memula aku dtg aku guna mende alah yg cam naik tangga tu. Serius yg tu menarik betis ngan peha. And aku kepenatan. Dlm dua hari ni aku dah kunun2nya naik tangga setinggi lebih kurang 80 tingkat. Smlm 45 tingkat dan aritu dlm 30++. And dpt la membakar kalori aku dlm 200! Huishh kurus balik aku. Tapi jgn ingat mende ni senang je. Tangga kat rumah tu senang la. Ni mende alah ni cam kau naik tangga yg ada pasir. Kau kene tekan mende alah tu, then jarak 'tangga'nya berbeza lak tuh...

Lepas naik tangga aku gi naik basikal. Basikal tua atau basikal cyber. BEtul la. Basikal tua cam biasa. Yg cybe tu yg basikal yg ada sandar tu. Ala2 basikal chopper. Tahu? Dpt la 2-3 batu... Tapi basikal tak memenatkan except smlm la. Aku ternaik basikal yg digunakan oleh org yg tinggi. So aku kene tonjet sket utk sampai bawah. But betis lebih bekerja keras la kan..

Abis tu aku wat jogging... Tu biasalah kan. Aritu dpt 4 round or 1.6km or 1 batu. Smlm sket je aku buat. Dlm 3 round lebih. sbb aku nak buat lain. Bukan sebab pancit tapi nak buat lain lak.

Sbb aritu aku cuma jogging, cycle n naik tangga je. Smlm aku buat memende lain. Nak kuatkan bahu. So mlm tadi aku buat la yg angkat2, tarik2 mende alah tu. Tak buat berat2. Buat la dlm 2-3 kilo punya. Satu machine tu aku buat dlm 50 kali. Hebatt... Naik kejang tangan aku sekarang nih. :p

Tapi badan rasa ringan. Maybe dlm 2 hari ni dah beratus2 kalori aku terbakar...


Ahhh... menyesal aku beli seluar baru. Mesti aku semakin slim dan ringan selepas nih... Hahahahahahahaha

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...