Monday, July 14, 2008

Exes

Katakan, you know your spouse or boyfriend or girlfriend still bercontact-contactkan dengan exes (ex yg ramai) dia org semula. Or mungkin dengan org yg pernah menjadi 'rival' kau. Tak kiralah siapa mereka.

Apa yg akan kau rasakan? Jealous? Marah? Dendam? Sakit hati? Buat bodoh or... kau memang stupid tak tahu apa-apa sebab lurus bendul?

Well, kalau aku... Sekarang aku boleh kata, tak mungkin kalau aku kata tak jealous. But, utk aku kata aku marah. Tak kot... Kalau betul apa yg dier buat, kenapa aku nak marah? Apa reason aku nak marah? Dia bercontactkan as kawan. So what?

And same thing applied kalau dia org ambik tahu pasal org yg sama. Kenapa aku nak jealous or marah? Org tu semua tak mengganggu aku, then apa yg aku nak risau? Lainlah kalau smpi dh berdating smpi malam. Then... Itu lain cerita. Or maybe kantoi menipu konon gi outstation rupanya kantoi ngan 'eheh' mereka kat luar kawasan liputan talian telefon.

Aku... Tak kisah la saper pun. Kalau dia nak contact exes dier ke, skandal dier ke, kawan yg dier suka ke ape ke. As long as tak smpi luar dari liputan telefon then kuar la. Nak call. Nak beremailan or baca blog. Nak chat or whatever. Dia org kawan. KAWAN.

Ceritalah. As long as tak lupa aku dan tak lupa apa yg dier patut buat. Then buatlah. Janji spouse aku or awek aku or saper je happy... Lagipun. Aku tahu pasal dia org. Lainlah kalau itu skandal baru... Itu lain cerita.

Itu aku...

Tapi, kalau exes dia org ni macam gampang. Tahap keturunan syaitan angkasa. Dari dulu smpi sekarang asik menyusahkan tok ketua kampung je. Then jangan harap la aku nak kasik kan. Buat ape. Nanti aku yg susah.

But kalau exes dia org ni ok. Dah berfamily or whatever. Then, jumpa la. Kawan.... Ape salahnya. Aku bukan guna cerita zaman dulu. As long as you tell me. Then lepas tu cerita apa yg patut. But... biarlah berpada.

.... macam tu jugak aku. Kenapa org nak risau aku nak baik ngan exes aku ke, adik angkat aku ke, kawan lain jantina aku ke. Takyah risau. Kalau dia org dah lama pergi, then datang balik. Watpe nak tepuk2 aku? Nak halang aku. Lagi dihalang. Makin menjadi. Ramai lelaki macam itu. Kan?

Lagipun... aku happy kalau dia org happy.. So apa salahnya aku tumpang happy utk dia org. And apa juga salahnya kalau aku tolong dia org kalau dia org susah? Aku tahulah batasnya. So... jgn risau...

... So... Aku fikir, katakan aku jumpa exes aku. Kawan lain jantina aku. Or siapa saja yg aku pernah kenal. Patut ke bini aku nak hentak2 kaki menjeleskan diri dan taknak masak 1 bulan? Tak patut kan? Kenapa sengaja nak memperiodkan diri? She's my friend. Aku happy utk mereka yg gembira dan aku sedih kerana masalah mereka. Tak boleh ke aku nak buat apa yg aku patut buat? Lainlah kalau aku lupa family sendiri... Lainlah kalau org tu baru aku nak kenal...

So... takde reasonlah kalau org nak halang aku utk buat baik kat org lain. Kalau dulu aku care kat dia org. Masa akan datang pun aku boleh care utk org lain juga. Macam tu jugak ngan bini aku. Dulu dia boleh care kat exes dia org. Satu masa nanti care la kat dia org. Kalau betul caranya. Kalau betul niatnya. Buatlah...

Lagipun...
~Dunia takkan berubah jadi lebih baik kalau semua org nak makan org.

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...