Tuesday, February 19, 2008

Jerangkung Dalam Almari : Breaking the habits



A man need a break. Betul...

Maybe bukan 100% betul kat semua lelaki. But pada aku memang betul.

Perempuan kata, dia perlu dipamper. Dibelai. Disayangi dan rasa care oleh lelaki. Dia mengharap lelaki boleh melayan sebaik mungkin. Kalau tidak dilayan, atau diignore keinginan dipamper oleh lelaki yg disayangi tadi. Mulalah...

Ada yg merajuk, ada yg marah-marah, ada yg cari lain, ada yg taknak layan pakwe atau lakinya dan sebagainya.

Itu perempuan.

Pernah aku tanya seorang 'akak' kat opis ni. Pernah tak terfikir utk treat laki dier different. Maksud aku macam buat facial utk laki dier, belikan surprise give walaupun bukan bday or maybe apa saja yg buat laki dier rasa dirinya dipamper. Jawapannya... Dia tak pernah terfikir atau kisah sama ada lelaki dier ni perlu atau tidak dipamper. Sebab pada dia, yg patut mendapat perhatian perempuan. Bukannya lelaki. Lagipun, takkanlah tak cukup ngan makan, pakaian ngan sex yg dia dah bagi? Lagipun tanggungjawab keluarga kan lebih pada suami.

Aku kata tak cukup... Kene buat... Kena pamper jugak laki dier.

Lelaki memang macam tu. Ramai lelaki yg ego. Walaupun dier nak dipamper nak dilayan macam perempuan, tapi dier senyap. Maybe kengkadang rebel, but slalunya dia bo layan. Sampailah satu tahap yg dia boleh 'break'. Yg dier malas nak layan bini dier. And dier layan org lain. Sebab tu aku pernah kata, KALAU DAH JADI IBU, JANGAN LUPA JADI ISTERI.

Lelaki tak minta dipamper macam perempuan. Ada akak lain disini. Kalau nak dilayan. Dia minta lakinya bayarkan massage, buat facial atau paling kurang pun kasi cuci kukunya. Kalo lakinya tengah kaya, dia nak shopping. Ermm... Maybe tu sbb lakinya agak loaded. Kalau tak loaded pun, laki kene buat gak.

Lelaki, dia tak macam tu. Tak buat facial. Setiap lelaki ada cara utk dipamper. Lain org lain cara. Ada yg biasa-biasa, ada yg luar biasa. Tahu laki-laki kamu punya cara dipamper? Kalau tak tahu, cuba tanya. Atau cuba selidik.

Aku bercakap mungkin takde bukti. But pada aku ada betulnya. Sebabnya, kengkadang lelaki perlukan break atau rehat. Rehat dari asyik lakukan tanggungjawab dia sendiri. Rehat dari asyik dia saja yg kena penuhi kehendak pasangannya. Rehat daripada tanggungjawab kepada keluarga, pada anak, isteri(s), pejabat etc. Bayangkan, kalau break kereta semakin haus. Dan kita tak berhenti dan menukar break. Apa akan terjadi?

Mungkin... akan tersimpanlah Jerangkung Dalam Almari.


..... Seperti aku. Aku tak minta dipamper ngan memende yg mewah. Biarlah rahsia. But sometimes, aku perlukan break. Once aku kawin, there's one time yg mungkin aku akan cakap.. "I need a break. I want to go into my cave". Bila aku kata macam tu... Pepandai lah dier nak buat camne....



Entry ini tiada tujuan. :p. Tapi bab 'break'/'men going into his cave' ini... Memang ada. Sila baca buku Mens are from mars, women are from venus

5 comments:

Anonymous said...

betul tu.. aku setuju..

lelaki tidak pernah meminta..cuma dia mengharap perempuan memahami..

dan aku sebagai perempuan.. tidak pernah meminta.. cuma mengharap dia mengerti..

chewahhh...

bzz said...

Garu kepala kejap... Ya ya ya, betul... setuju... Hehehe...

Waaa.. untung la laki kau nanti. Slalu gi spa, kau yg bayar. Ermm tapi jgn bagi dier gi urut2 yg misteri ni. Takleh caye.

Anonymous said...

aku tlong spa kan dia... kat rumah sudah.. nati kang dia cari yg misteri tu.. siap aku rotan nanti..

setiap manusia ade perasan untuk dipamper.. hahaha

jetjetsemot said...

erm..i need my own cave as well..

bzz said...

Jett, Go go go...
may the cave be with you.

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...