Tuesday, December 11, 2007

Cipan...

"Hello Hafiz, I'm Alex from Sabah. My HR2u still not update la. I can't even claim or apply leave. My boss want me to settle this things as soon as possible."

"Ok, i will look into this problem first. Because last week i've already told my friend to settle your problem."...

"This problem had been goin on for one month. I don't have money la if i can't claim."

"Ouhh, ok ok... I'll try my best to help you. But I'm not sure if i can settle your problem today. Anyway, can you leave me your phone no so that i can call you back. You're working in the branch right?"

"Yaa"

.........................


And the conversation goes on...

Cipan...

Kerja org lain aku yg kena. Aku tak jaga branch. Malah aku takde kene mengena ngan masalah branch. Ape gile aku sesaja nak amek keje org lain. Tulah susahnya kalau ada dua nama yg sama dan kerja yg sama. Tapi berlainan unit. Tapi bila ditanya pada operator, yg terima aku. Dan kalau kene marah ke aku yg kena.

Cipan...

Org lain lenggang kangkung tak buat ape. Aku yg kibut nak carik org lain. Bila ditanya tak tahu. Even boss nye pun buat muka seposen. Ingat ni keje HRIS ke? Ada yg tak tahu yg ini keje tmpt dia org! Ni ape cete? Unit sendiri punya kerja pun tak tahu. Aahhh susah la... Tutup je unit tu. Lepas ni buat jual goreng pisang ke kacang kuda ke. Tak pun, buat je tempat urut kaki.

Cipan...

Kalau dia org tak settle masalah tu. Aku la tu yg kena. And sure la HRIS yg kena. Tapi time dia org kena, hah.. Ni HRIS punya kerja. Padahal tak sedar diri. Itu dh jadi keje dia org. Ingat unit aku ni ape? Tmpt belasahan? Dgn aku takde la. Sekali ok, dua kali ok. Tiga kali... Itu sudah lebih...

Cipan...

Aku tak kira. Kalau aku marah disebabkan kesalahan dan tanggungjawab org lain. Siap la org tu. Aku tak kira la korang saper. Ada kerusi ke ada tie ke ada ape ke. Aku tak kira. Time keje, korangbuat keje korang. Aku buat keje aku. But lu punya kentut aku yg busuk nama... Hah siap...

"Aku nak kau settle cepat. Aku tak kira la camne ko nak buat. Ko call dulu org tu. Jgn buat tak tahu"

"Ye ke aku punya nih? Aku byk kerja nih"

"Tu aku tak tahu... Tu kerja kau. Macam mana kau nak settle ke apa jadah ke, aku tak tahu. Aku tahu kau siapkan. Tapi kalau lepas ni aku kena... Aku nak cakap kat kau ni... KAU YG KENA DENGAN AKU LEPAS NI. BUKAN ORG LAIN."

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...