Thursday, October 25, 2007

Tackle a lady...

Ada kawan aku, katanya dier tak reti nak tackle perempuan. But aku rasa dier bukan tak reti sebenarnya... Cuma malu2 kucing je bile kuar ngan awek. Serius! Aku rasa dier lagi tere nak tekel awek berbanding aku... And for sure... Dia lebih berani! (**ini bukan kutuk belakang2 aaa...)

Well, dibandingkan ngan kawan aku ni... Aku ni pemalu orgnya. Muhahahaha... Walaupun scandal aku sejak dulu kala tu ramai, tapi aku seriously pemalu!

Cuba kira... Ermm... berapa ramai yg aku bebetul ajak kuar macam... "Saya nak ajak awak keluarlah..." Kire kire kire... Ada la 2-3 org je. Tu pun sebab dah ada hint2 kalau aku ajak kuar mesti berjaya. Kalau takde hint... Memang la aku tak cakap ape. Yg lenlain tu aku kuar pun jenis kuar jenjalan yg tak diiktiraf sebagai date. Secara tak sengaja, reramai kuar ataupun ntah camne boleh kuar ngan dia org ntah (pc rosak la, kete rosak la, traning la, nak tumpang la ape la). Then, dari satu... Org kata... berkembang? Muhahahaha... (Ayat cam...)

Walaupun org bagi peluang or peluang dtg bergolek... jarang gile ahh aku nak start call ke ape. Unless aku dh tahu bebetul awek tu...

Kawan aku kasik no telepon kawannya. "bzz call la dier"... Aaghhh... smpi sekarang tak call. Sebabnya... Aku tak kenal... Ada boss kasik line. Dia org boleh tolong... Tapi takpelah... Sebabnya aku tak kenal... Ermm... penakut gak aku nih nak ajak awek kuar ek...

Tapi org pelik. Ada masa aku layan org lain macam aku dh kenal lama. Walaupun sebelum tu aku tak kenal dia org sekelumit pun. Ada sekali tuh, aku kuar ngan awek nih... 'Saya ingat awak ni senyap orgnya... Rupanya banyak mulut jugak!' Hahaha... Why? Sebab aku boleh layan sepupunya macam aku dh kenal kawan aku tuh...

Sebab tu la org kata, tak kenal maka tak cinta... Tapi tak semestinya dh berkenalan tu kita mesti bercinta. Layan je la...

Then... dlm kes tekel menekel nih. Dari scandalSs tu. Byk le cete2 yg aku rasa menarik kalau aku ceritakan kat sini. But... Yg jadi masalah... Aku rasa aku tanak cete. Sebab... Manalah tahu kan, kot2 laki2 dia org. Pakwe or tunangannya baca. Hampeh la aku nanti. Betul... DAri cete lawak smpi la cete tak lawak. Dari cete sedih smpi la cete tak sedih. Hurmm... Tapi tangan gatal gak nak taip... Taknak lah cete... Final...


Dlm medium komunikasi. Aku prefer email or chat. Berbanding telefon. Kot org kata... "You emaillah dier. I dh bagitahu dier yg u nak email dier"... So aku emaillah... Tapi suruh call... Nantilah, tunggu aku pakai telepon 3G yg ada video call dulu.

Zaman skolah aku prefer surat. Bayangkan zaman skolah dulu. Skandal aku dok bebetul belakang aku. Kot aku pakai underwear pink pun dier tahu. Tapi... Still dlm kelas aku jarang bertegur. Luar takpe... Even... Dlm kelas pun aku kasik surat dan note. Gile babi punya pemalu aku nih... Kawannya kata... Aku ni pelik. Yelah... hulur surat begulung2 dari depan ke belakang. Ceh...


So ape kesimpulannya isen (tiru jett) ni?

Takde kesimpulan. Just nak menunjukkan. Setiap org ada kelebihan dlm bertekel-tekelan nih. Ada org yg pemalu bile berjumpa. Bila jumpa, dh sengih2 then senyap tak tahu ape. But dier berani utk start the move. Well, org mcm aku nih. Aku boleh handle kalau kuar ngan org lain. But... Yg jadi masalah... Aku kemalu-maluan orgnya bile time nak start satu penekelan tadi... Well... Setiap orang ada kekurangannya...

Kalau korang fikir diri korang ada kekurangan. Smpikan diri ni rasa... "Ouhhh bile le aku nk ada pakwe nih. Bile le nk ada awek nih." Then fikirkn yg diri ni tak cantik, tak hensem tak kaya etc... Sebenarnya korang menjatuhkan diri korang. Kelemahan boleh diperbaiki. Kalau kita nak. Tapi kalau kita taknak dan berkeras kepala taknak cuba... Kita memang tak berjaya. Betul tak?



ERMM ---- Aku ni bukan jenis org yg berani nak tekel org lain. But bile aku tanya kawan aku... Bile aku kawin nanti... Bolehkah aku jadi seorang suami yg boleh dipercayai? Bukan suami yg playboy??? Apa jawapan dier??? Hahahaha... Susah utk mempercayai aku akan jadi suami yg boleh dipercayai... Aiyoo... aku kan setia orgnya. Kan? Mana ada aku ni playboy? See see see... Aku tak pernah ada 4 org awek satu masa... See... (read - j)

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...