Tuesday, July 03, 2007

Sesukahati aku je

Aku try menukar bahasa kat blogger ni. Jadi bahasa indon...

Dah aku bantai gelak tak ingat...

Masa aku upload gambar nih... Kuar... "Gambar Anda sedang di-upload ke Blogger."... WAkakakaka... Klik sana sini... Aku pun pelik... Ape yg dia org nak sampai kan nih? Ok dh abis upload... Dier kuar, " Setelah mengklik "Selesai" Anda bisa mengubah posting dan mempublikasikan ke blog Anda,"



Ape kejadah arsipkan? Feed Situs? dan Ijin?...

Pening... Baik aku ganti balik jadik english...

6 comments:

Anonymous said...

ish.

begitu jugalah macam mana mat salleh, org jepun, org cina(dari china), org india(dari india), dan semua org bukan bangsa kita fikir bila tgk bahasa kita.

persoalannya sekarang, kenapa ada option bahasa indonesia? bila pulak kita nak tgk ada option bahasa malaysia?

tak fikir macam tu?

Anonymous said...

Hahahaha....

Bahasa Malaysia? Ermmm... Tunggu PakLah gi jumpe ceo google dulu kot? Ntah bila la tuh...

Anonymous said...

tapi negara bahasa lain tu PM/Presiden dia tak kenal pun sapa owner Google. masih dapat jadi bahasa pilihan?

kan?

sampai bila bahasa kita tak jadi global? bukan tanggungjawab meng-globalkan org melayu tu tanggungjawab kita ke?

saya rasa, dari kita kutuk bahasa org, baik kita promote bahasa kita. ada faedahnya.

bzz said...

Ouhhh...
Ok...

Anonymous said...

Hmm... bahasa Indonesia ada dalam pilihan kerna orang hanya melihat pangsa pasar Indonesia yang besar. Bayangkan ratusan juta penduduk! Di Malaysia bahasa melayu agaknya tidak lebih berjaya. Kalian saja banyak menyelipkan bahasa Inggris. Pun penduduk Tamil dan Cina tidak dalam kedudukan yang kecil di Malaysia.
Orang Melayu yang asli di Indonesia pun mungkin hanya tersebar di Sumatra dan Kalimantan. Sehingga ketika disebut Indonesia (sekitar separuhnya orang Jawa), maka bahasa Melayu yang berkembang di Indonesia mengalami percampuran dengan bahasa daerah.
Akibatnya, hee... aku sendiri (yang orang Jawa) bisa cakap lebih dari satu bahasa, iaini, Bahasa Jawa Kasar, Bahasa Jawa Halus, Bahasa Melayu Indonesia, dan sikit bahasa English.
Arsip adalah serapan dari 'archive'.

Anonymous said...

tak pe lah jangan nak salah kan bahasa orang.. slahkan bhs malay yg sikit anih.. macam mana dewan bahasa kite nih.. kacaukan ngan bhs inggeris..

Taxi = teksi
handsome = hensem.. nah.. macam mna?

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...