Tuesday, July 03, 2007

Sakit Buatan Orang

Sakit jenis ni, tak ada doktor yg boleh tolong hatta blogger jett sekalipun. Kesian.

Ada yg mati ada yg menderita. Ada yg mati dalam iman. Tapi masih ramai yg kuat semangat dan survive di hujung halan. Jahatnya orang yg membuat ni.

Itulah masalah yg terjadi di opis aku. Begitu juga dengan HR ni. Ramai yg kena penyakit buatan orang. Aku tak tahu la ape masalah orang yg pendengki kat kengkawan aku nih. Kesian. Lama menanggung derita. Yg tgh sakit pun ada. But, aku nak tolong selalu susah la. Kawan aku ni bini orang. Takkan aku nak tolong. Nanti org kata apa pulak... "Laki dia kan ada, yg kau menggatal nak tolong penyakit dier apehal?"

Dulu kak enie kena buatan orang. Aku tak mampu buat apa. Dia kata, "Sabar je lah...". Kesian aku tgk dier. Nak kata, seminggu dua mesti gi klinik takpun spital. Minta ubat. Kalau tak mintak ubat nanti badan tak sihat. Macam mana nak menanggung penyakit tadi... Ahhh susah. Kalau badan lemah mesti tak bertenaga nak melayan penyakit yg mencucuk dan bergerak tadi. Bukan itu saja, ada yg masih lagi dikerumuni toyol dan orang minyak walaupun dia sedang sakit. Ahhh susah... Malangnya... Sudahlah jatuh, ditimpa tong drum pulak tu...

Kalau hantar bomoh pun, mesti bomoh tolak kess ni. Kecuali bomoh ni memang kejam. Kerjanya nak membunuh je. So bomoh ni mesti tak kisah...

Tu la... buat penjenayah nih. Fikirkanlah... Sama ada orang yg kamu santau tu nanti akan menderita atau tidak. Kalau mereka bersedia, then santaukan je. Masukkan jarum tadi sedalam mungkin. Tapi, dah buat jahat tu. Jangan pulak nanti buat tak tahu. Kena juga perhatikan. Sama ada santau yg kamu hantar tadi berhasil ke tidak. Kalau tak menjadi... Susah jugak ceritanya...

Kalau rasa-rasa nak selamat. Gunakan pendinding. Tak kisah la ape jenis pendinding pun. Kalau tak, gunakan la kiraan fengshui agar kita tidak tersilap arah. Buat bakal pesakit, jgn biarkan toyol membuat dajal kalau kamu tak bersedia untuk menanggung kesakitan. Sediakan baldi sebelum hujan...

Kesian kan?
Penyakit buatan orang ni... 9 bulan 10 hari baru nak settle... Isk isk isk...



Muhahahahahaha

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...