Friday, March 23, 2007

100%

Hari ni busy... terkial2 nak wat keje... So tak sempat nak fikir ape nak masukkan sini. Sok cuti. So byebye la update utk sok dan lusa...

But... ada satu yg aku fikirkan sejak seminggu lebih yg lepas.

Aku ada baca pasal telepathy, telekenisis, psikik, lucid dream dan ntah ape la.. Semuanya ckp... Hampir semua org boleh buat mende tu. Maksudnya bukan org yg dilahirkan utk jadi magician je yg boleh buat macam tu.

Kalau kita, org biasa pun dia org percaya boleh sampaikan maklumat kat org lain. Tak tahu le pakai camne kan. But... Mostly ckp... utk sampaikan maklumat wireless communication yg guna memende ni. Kita kena tumpukan fikiran kita 100% pada perkara tadi.

Contoh. Aku suka org ni. Tgk dari jauh. So aku pun bersila. Tengok awek ni. Fikirkan muka dia dan etc... Dan kata dlm hati... "hi... tengok la saya kat sebelah kanan awak..". Then... kalau 100% tumpukan perhatian. MAYBE, awek tu akan terasa dlm hatinya yg ada org memanggilnya. Macam tu gak kalau kita tumpukan perhatian. Kita boleh baca apa yg org lain fikirkan. Atau apa dia nak buat... Hummm

Ni bukan cete wira tunggal, alam perwira atau komik yg lain. But kisah benar ni. Search la kat google ke yahoo ke. Cari dan baca apa yg dia org kata...

100% concentration. BUT... Ironinya. Fikirkan... kita sebagai org islam... Dari kita fikir 100% kat memende tu. Kenapa tak try 100% concentration masa sembahyang? Ni masa sembahyang pun boleh fikir, "Ape la balak aku tengah buat tu ek". Lagikan nak buat lain... hahahaha... so... fikirkan...

Ok, Have a nice weekend... :) Peace!

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...