Thursday, November 16, 2006

Kata kan ku kota... Maybe (updated)

Roti-0 updated - Gasing... Batu seremban...

Hummm... Tak sure la aku pernah cerita ke tak. Kalau dah cerita tu harap maaf la kan. Kalau dah tahu apa yg aku nak maksudkan tu. Tolong pass-passkan kat pihak berwajib ek... Nak tulis pepanjang la arinih... sikit je panjang.

Dulu, masa aku baru nak start kerja. Aku ada janji kat diri aku. Yg aku akan tunang 2 tahun lepas aku confirm. Maksudnya sebelum penghujung tahun kedua aku confirm, aku akan bertunang. Tapi, nak buat camne, aku confirm lambat gile babi. Cam haram. So lepas gitu gini gedebuk gedebak. Should be, before 31st December 2006, aku dah tunang. (Weii, bukan korang berdua je la...). Then within 1 year..... Pempaham je la...

Kalau aku confirm cepat... Dah sure la... korang boleh gi beraya umah aku tahun ni. Then aku cakap awal2... "Tolong bawak duit raya utk baby tu skali ye!". Tapi... Ermm... so dlm confirm lambat cam celaka nih, byklah ceritanya... Yg buruk la...

Tapi, dah jodoh... Nak buat camne... Siapa sangka, yg depan mata ni bakal jadi laki/bini kita? Tak tahu kan? Yg kita ni asik terkejar2 yg jauh. Humm... Tapi tak tahu gak, kot2 yg obersea ke, yg kat monggolia ke bakal jadi bini kita? Tak tahu kan? Tapi kot dpt kat monggolia tu... jgn tembak dan bom tau lepas tu! Tu la, jodoh Allah yg tentukan. So, terima kebaikkan atau keburukkan dengan rela. Maybe, itu yg terbaik utk kita... Well...

Hhuumm..... Maybe she didn't know yg aku sebenarnya ada simpan duit. Sikit... (sikit pun, cukup la nak beli cincin pohkong yg ada diamond seciput plus ngan myk wangi, baju, sejadah, kasut etc). Duit yg bebtul aku ignore gile babeng... (tapi la ni dah abis!) Aku takde duit pun aku pinjam org lain, pinjam dier, pinjam sana sini. Tapi duit tu tak usik. For what? Utk hujung tahun ni la. Cukup... Stakat nak tunang. Bukan bagi hantaran 18 ribu. Bukan nak jemput Saifulnang amek gambo. Right? Bukan nak cincin ada ukir2 mahal gile nak mampus. Ikut adat melayu... tu je. Ada ke nabi soh tunang grand2, buat balai, sibuk seantero dunia? Tak kan? Tunang, jemput la yg terdekat. Tapi kawin, ye... Bagitahu ramai. Kot kena tangkap tak bawak 'passport', ramai la backup kalau kawin jemput ramai org! Tunang, sibuk2, tetiba putus... wuiiyooo... malu oooo... Jatuh kemaluan!

Ouhh melalut... Aku dah simpan duit. Then, b4 that, aku dah tunjuk... Ermmm... tapi, aku ni kan bodoh nak layan perempuan. Mulut tak manis, tak pandai memuji dan blablabla. Whatever lah... Yg aku tahu, layan adik, akak, abg dan kawan2. Awek dan bini ni aku tak pandai layan. Dia org tu siapalah sgt. Aku kan lelaki yg cuma tahu masak utk bini, basuh pinggan, lipat baju, jaga baby je. Takmacam org lain... Laki dia org tere! Tere tgk bini lipat baju, masak, jaga baby sambil tgk tv! Cukup tere! Malah, ada yg lagi tere, dengan bini org ngan awek org pun dia tolong jaga. Punya hebat nak mampus! Aku ni... siapalah... Tak reti jaga perempuan. Ko tgk je lah... siapa yg rapat ngan aku sure sedih... kan? Tak gembira kan? Betul? Infact, lagi intim hubungan aku, lagi teruk la aku layan dia org. Right? That's why... kawan je ngan aku. Lagi baik aku layan... Sooo... (again, aku melalu cete bukan2) cam aku ckp... duit tunang dah ada, tinggal tunggu masa. Aku dah kata, aku akan buat. So aku akan buat. Aku bukan macam paklah. Cakap lain, buat lain... Aku cuma lelaki biasa, bukan perdana menteri (Pooorah la paklah!)

Tapi... cam tadi. Jodoh... Takde jodoh. Tetiba... Apsal muka org lain lak yg kuar... Ciss... Duit yg disimpan lebur... Skang ni... siapa agaknya org tu? Ntah... Nantilah...

Esos?
Ermm kenapa mesti 2 thn lepas confirm? Why? Ni yg aku nak kasik tahu nih...

Sbb after 2 years, aku akan dpt esos. Bile dpt esos... aku dpt support belanja kawin setahun lepas aku dpt esos. Aku boleh kembangkan duit esos. utk bisnis ke ape ke. At least kalau belanja ((plus side dier tu jejak 15k), kot buat kampung la. Buat kat hotel cuma 15k, korang bagitahu aku, mana hotel tu!). So dia kuar sikit je. Yg lain aku kuar duit. Though aku ni tak kaya... tapi at least aku cuba utk buat perbelanjaan tu kurang. Betul? Aku bukan cam org lain. Aku ni boros! So pempaham je la kan... Better aku ajak awek aku makan best, tgk wayang dari simpan wat kawin. Kan?

Aku dah ckp... Apa yg aku dah ckp... Aku akan kota. DULU... La ni tak la... And my predictions about DULU tu betul. Aku mampu utk tunang. And mampu utk kawin tahun depan. DULU la. Yg skang ni tak la... mampus. Duit aku dah abis kat makan2, kat wayang semua. Hahaha... Tapi, sebenarnya... tunang... mampu kot? Bukan nak cincin berbelas ribu kan? Tapi... nantilah...

So... smlm aku terima apa yg patut aku buat tahun depan. Esos... Hehehehe... Tu yg yahoooo tuh! Mana tak nyer... time aku tak tunggu, dpt! Yer le, dulu dok tunggu2... nak kawin... Tak dapat. La ni tak fikir boleh dpt lak...

Aku dpt... 6.6lot + 0.8 lot. Total... 7.4 Lot... (Jgn bagitahu ayah n mak... surprise tahun depan!). Tapi... Harga mahal... RM10.19. Mampus... Takpe la... maybank skarang dlm 11.30-11.40... Kalau jual gedebuk semua sekali... hummm... boleh le cecah 8 ribu tuh. Tapi... taknak la... aku target jual harga 12 ringgit. So boleh dpt dlm 13k. Ok la kan... plus asb, plus simpan... Ermm...

Hehehe... saper tanak... goyang kaki, isik borang dpt 7k-8k... Amek. jgn tak amek... tahun depan, harga ok, aku tolak la... Simpan... Plus asb, plus dividen, plus simpan, plus arrears... ok le... mampu la... hopefully, bakal bini aku takde le kedekut nak soh aku prepare semua. Hahaha... Ok le, doakan saham maybank naik mencanak tahun depan ek... Ok... Kalau cecah RM15 and semua belum jual lagi masa tu... And aku mampu jual harga Rm 15++, aku janji ngan korang... saper yg baca n ingatkan aku masa tu... aku belanja chillies... (rm15-rm10.19 x 7600unit...) Betul nih... Ke nak italianies? Boleh... Hightea pun boleh... Tapi jgn la ajak satu family ek... Maybe ada introducing ke ape ke masa tu... :p

Ermm... apehal... make sure my dream tu betul ke tak... Bila ada impian... baru le modal tu digunakan jalan yg betul. Impian tak betul, nanti dah jual esos... duit beli pc, beli beli tiket wayang... tak betul... So make sure impian tu betul. Baru jalan tu betul...

Itu je cerita aku hari ini. Macam sial tak cerita nye?



Keys to my heart?

The Keys to Your Heart

You are attracted to those who are unbridled, untrammeled, and free.

In love, you feel the most alive when your partner is patient and never willing to give up on you.

You'd like to your lover to think you are stylish and alluring.

You would be forced to break up with someone who was emotional, moody, and difficult to please.

Your ideal relationship is open. Both of you can talk about everything... no secrets.

Your risk of cheating is zero. You care about society and morality. You would never break a commitment.

You think of marriage as something that will confine you. You are afraid of marriage. (Not afraid but want to be more prepared.)

In this moment, you think of love as something you can get or discard anytime. You're feeling self centered.


Amek test ni 2 bulan lepas!


Lagu?

"Pulling Teeth" - GREENDAY

I'm all busted up
Broken bones and nasty cuts
Accidents will happen
But this time I can't get up
She comes to check on me
Making sure I'm on my knees
After all she's the one
Who put me in this state

Is she ultra-violent?
Is she disturbed?
I better tell her that I love her
Before she does it all over again
Oh god, she's killing me!!!


For now I'll lie around
hell, that's all I can really do
She takes good care of me
Just keep saying my love is true

Is she ultra-violent?
Is she disturbed?
I better tell her that I love her
Before she does it all over again
Oh god, she's killing me!!!

Looking out my window for
Someone that's passing by
No one knows I'm locked in here
All I do is cry

For now I'll lie around
hell, that's all I can really do
She takes good care of me
Just keep saying my love is true

0 comments:

Post a Comment

About me

My photo
Between Reality and Fantasy...